Namaz bizi kılar.

Namaz dinin direğidir.

Namazdan Sonra Nasıl Dua Edilir?

Posted by inamaz Ocak 9, 2007

Namazlardan sonra, okunması gereken belli dua yoktur. Herkes ihtiyacına göre dua eder. Hep aynı duayı okumak da uygun değildir. Ne istediğini şuurlu olarak bilmek gerekir. Ne istediğinin farkında olmadan dua etmek uygun olmaz. Belli şeyleri ezberleyip, şiir okur gibi dua etmek mekruhtur. Dua, uyanık kalb ile ve sessiz yapılmalı, duayı yalnız namazlardan sonra ve belli zamanlarda yapmak da mekruhtur. Her fırsatta dua etmelidir!

Mesela şöyle dua edilebilir:


Elhamdülillahi Rabbilâlemin esselatü vesselamü alâ resulina Muhammedin ve alâ alihi ve sahbihi ecmain.

Ya Rabbi, kıldığımız namazları kabul eyle! Ahir ve akıbetimizi hayreyle! Son nefesimizde kelime-i tevhid söylememizi nasip eyle! Ölmüşlerimizi af ve mağfiret eyle!

Allahümmağfir verham ve ente hayrürrahimin. Teveffeni müslimen ve el hıkni bissalihin. Allahümmağfir li veli valideyye ve lilmüminine vel müminat yevme yekumül hisab.

Ya Rabbi, bizi şeytan ve düşman şerrinden ve nefs-i emmaremizin şerrinden muhafaza eyle! Evimize iyilikler, hayırlı ve bereketli rızıklar ihsan eyle! Ehl-i İslama selamet ihsan eyle! Din düşmanlarını kahr ve perişan eyle! Kâfirlerle cihad etmekte olan müslümanlara imdad-ı ilahiyyen ile imdat eyle!

Allahümme inneke afüvvün kerimün tuhibbülavfe fafü anni.

Ya Rabbi, hastalarımıza şifa, dertlilerimize deva ihsan eyle! Allahümme inni eselükessıhhate velafiyete vel-emanete ve hüsnelhulki verridae bilkaderi bi rahmetike ya erhamerrahimin.

Riyadan, nifaktan, şikaktan, her türlü hastalıktan, kazadan, belâdan, tembellikten, acizlikten, zelil olmaktan, zulüm görmekten, azdıran zenginlik ve azdıran fakirlikten, şeytan ve nefsin şerrinden, düşman galebesinden, kötü huydan, bid’at işlemekten, dalalete düşmekten, ihlassız amelden, her çeşit günahtan, küfre girmekten, erzeli ömürden, ölürken gelecek fitnelerden, dinimize, dünyamıza zarar verecek şeylerden bizleri koru!

Hakiki iman, güzel bir ahlak, şükredici bir kalb, zikredici bir dil, kaza ve kadere rıza gösteren hayırlı bir ömür, az yemek, az uyumak, az konuşmak, az gülmek ve çok hizmet etmeyi, kabir azabından ve ahiret dehşetinden kurtulmayı, ömür boyu rızana uygun iş yapmayı, şehit olarak ölmeyi ve son nefeste ehl-i sünnet itikadına uygun bir iman ve tevbe nasip eyle.

112 Yanıt to “Namazdan Sonra Nasıl Dua Edilir?”

  1. handan said

    allah sizden razı olsun.bilgilerinizden faydalanıyoruz.allaha emanet olun.

  2. Sevil said

    Çok faydalı bir site hazırlamışsınız, teşekkür ederim. İlgiyle takip ediyoruz.

    • selim said

      teknoloji kullanarak beyle bir hizmeti vermenizden mutluluk duydum bu samimi calışmararınız inşallah ahırette şahitlik eder ALLAHA EMANET OLUN

  3. nazmiye said

    es selamü aleyküm değerli din kardeşlerim ALLAH sizlerden razı olsun. bizlerin bu siteden faydalanmamıza sebep oluyorsunuz çok iyi düşünülmüş ve dizayn edilmiş iyiki sizin gibi insanlar var allah her daim yardımcınız olsun allaha emanet olun kardeşlerim…

  4. medine_şentürk said

    s.a.
    blogunuz çok başalı olmuş ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN
    ben namaz sonunda bir kaç belli duam vadır onları ederim genelde ”ya rabim kıldıgım namazı kabul eyle ve namazımı daim eyle ” en gerekli dualar diye düşünüyorum

  5. muhammed said

    Allah sizden razı olsunn

  6. Güler said

    İlk defa bugün girdim ama çok memnun kaldım. Bundan sonra sitenizin devamlı misafiri olucam. Hazırlayan herkesten allah razı olsun.

  7. mustafa ASKANER said

    teknoloji kullanarak beyle bir hizmeti vermenizden mutluluk duydum bu samimi calışmararınız inşallah ahırette şahitlik eder ALLAHA EMANET OLUN

  8. ismail said

    sıtenize ılk defa gırdım cok guzel yapmışsınız eksıklerımızı tamamladıgınız için ALLAH razı olsun

  9. kansavuk said

    sitenize namaz hakkında beni meşgul eden bazı konularda bir şeyler bulurmuyum diye
    girdim. Çok faydalı bilgiler öğrendim. Allan sizden razı olsun.

  10. Ali Aksoy said

    Kuran’dan dualar – Allah insana öğretiyor…

    Dostlarım. Din tüccarlarının telkin ettiği gibi manasını anlamadığınız şeyleri dua diye söylemeyin. Dua, kalbin sesidir. Allah ise, sinelerin özünü bilendir. Onlar, insanlarımızı din bilgisinden olabildiğince uzak tutup, bilgisizlik sebebi ile korkan insanları koyun güder gibi güdebilmek için duaları bile arapça olarak öğretirler. Muhtemelen Allah’ın türkçe bilip bilmediği hususunda kafalarında / yüreklerinde yer eden, o azgın şüpheleri onları böyle işlere sürüklüyor.

    Onlara göre din adına olan en küçük bir şey dahi arap dilinde olursa daha kıymetli olur. Rabbimize yönelttiğimiz dualarımıza kadar girdiler. Allah ise, insana şah damarından daha yakındır. Allahla aranıza veliler, şeyhler, rabıtalar, himmetler, tevbe kabul ediciler, hidayet vericiler, hacılar, hocalar sokmayın.

    Alah; “Sarhoşken ne söylediğinizi bilene kadar namaza yaklaşmayın.” buyurdu. Ne söylediğinizi bilmeden dua da edilmez.

    Şüphesiz O, duaları en çok kabul edendir. Dilediğinin duasını kabul eder. Ama, dua kulun Rabbi ile rabıtasıdır / irtibatıdır. Bunu kalp sesinize taşıyabilmek ve söylediğiniz, istediğiniz şeyleri yüreğinizin en derininde hissedebilmek için kendi dilinizde / anladığınız şekilde dua edin. Din tüccarlarının haksız ve asılsız tehditleri sakın sizi aldatmasın. Kendisinden korkulacak olan ancak Allah’tır. Korkulacak işlerin en büyüğü de, O’nu anmaktan gafil / uzak olmaktır. Dua etmek için abdest almanıza, kıbleye dönmenize, hatta ellerinizi açmanıza bile gerek yoktur. Yani bunlar, duanın kabulü için bir şart değildir. Önemli olan, O’na karşı sevginizi hissederek, umarak ve kudreti karşısında korkarak O’nu anmaktır. Bunun için, yürürken, bir vasıta içerisinde seyahat ederken, otururken, yatarken vel hasıl yaşamınızın her anında O’nu anabilirsiniz.

    O’nu anmanın en güzel şekli ise, O’nu, O’nun bize öğrettiği şekilde anmaktır. Bunun için mümkün oldukça Kuran’ın mealini okumanız, oradan öğrendiklerinizle Allah’ı anmanız daha güzeldir. Çünkü sözlerin en güzeli, sözlerin en doğrusu şüphesiz Alah katından olandır.

    Bunu yapmaya muktedir olamadığınız diğer zamanlarda ise, Rabbinizi kendi sözlerinizle anın. Allah, “Allah’ı babalarınızı andığınız gibi, hatta daha büyük bir anma ile anın” buyurdu. Şimdi, babanız size, “Oğlum – kızım, beni unutma, yad et, hatırla” dediğinde siz babanızı elinize 99 luk, 500 lük, 5000 lik tesbihler alır da, “Baba” , “Baba” , “Baba” … diye mi anarsınız ? Yoksa, onunla olan hatıralarınızı, size yaptığı iyilikleri, onun için neler yapabileceğinizi düşünerek mi anarsınız ? İşte, dua da, zikir / Allah’ı anma da böyledir.

    Ölmüş bulunan bir sevdiğiniz, yakınınız için mezar başına gidip Yasin okutmak, üçünde, beşinde, yedisinde, kırkında mevlüt okutmak, kırkbir yasinler okumak gibi dinde yeri olmayan törenler yapmak yerine, bir defa bile olsa gerçekten hissederek ve umarak “Rabbim ! Şu yakınımı bağışla. Bizi cennetine al. Sen bağışlayanların en hayırlısısın” demeniz daha hayırlıdır. Keza, ölüler için okunması adet haline getirilen Yasin suresinin içinde bu kitabın diriler için indirildiğinin yazıyor olması da ayrı bir Kuran mucizesidir. Yasin’i ölüleriniz için değil, kendiniz anlamak için okuyun.

    Aşağıda, Kuran’da yer alan bir kısım dualar var. Hanif dostlar sitesinde, “mümin” rumuzlu kardeşimizin hazırladığı bir çalışma… Duaları dikkatle okuyun. Bakın bakalım, bu dualar din tüccarlarının size öğretmeye çalıştığı gibi zor bir işmiymiş, yoksa hepimizin hayatımızın her anında Rabbimize karşı “TÜRKÇE” olarak söyleyebileceğimiz, ihtiyacımıza, vaziyete göre kapsamını genişletebileceğimiz dualar mıymış…

    Takdir, Alemlerin Rabbi’ne teslim olmak isteyenlerindir.

    KURAN’DAN DUALAR

    Peygamber Efendimizin Duası

    “Ey Rabbim! Benim ilmimi artır.” [1]

    Peygamber Efendimizin Kafirlerle Mücadelede Yaptığı Dua

    “Ey Rabbim! Beni o zalimler topluluğunun içinde tutma.” [2]

    Hz. Adem (a.s) ve Hz. Havva validemizin yaptığı dua

    “Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik. Eğer bizleri affetmezsen ve bizlere acımazsan hüsrana uğrayanlardan oluruz.” [3]

    Hz. İbrahim (a.s) ve Hz. İsmail’in (a.s) Kabe’yi Yaparken Okudukları Dua

    “Ey Rabbimiz! Bizden bunu kabul et, muhakkak sen, işiten ve bilensin.” [4]

    Kâbe’yi Yaptıktan Sonraki Duaları

    “Ey Rabbimiz! Bizi sana teslim olmuş Müslümanlar kıl ve soyumuzdan sana teslim olmuş müslüman bir ümmet ver. Bize ibadet esaslarını göster ve tövbemizi kabul et. Şüphesiz sen tövbeleri kabul eden ve esirgeyensin. Ey Rabbimiz! İçlerinden onlara bir peygamber gönder, onlara ayetlerini okusun, kitap ve hikmeti öğretsin ve onları arındırsın. Şüphesiz sen güçlü ve üstün olansın, hüküm ve hikmet sahibisin.” [5]

    Hz. İbrahim’in (a.s) Çocukları İle Mescid-i Haram’a Gidince Yaptığı Dua

    “Ey Rabbim! Bu beldeyi, güvenli bir belde yap. Beni ve oğullarımı putlara kulluktan uzak tut. Ey Rabbim! Çünkü putlar, kendilerine tapan bir çok insanın sapmasına sebep oldular. Kim bana uyarsa şüphesiz ki, o benim dinimdendir. Kim de bana karşı gelirse şüphesiz ki sen, af ve merhameti bol olansın. Ey Rabbimiz! Soyumdan bazılarını, muharrem ve mukaddes evinin yanındaki çorak, zıraata elverişsiz vadiye, namazı kılsınlar diye yerleştirdim. Ey Rabbim! İnsanların kalplerini onlara meylettir. Onları meyvelerle rızıklandır ki, şükretsinler. Ey Rabbimiz! Hiç kuşkusuz sen bizim gizlediğimizi de, açığa vurduğumuzu da çok iyi bilirsin. Yerde ve gökte, hiç bir şey Allah’tan gizli kalmaz.” [6]

    Hz. İbrahim’in (a.s) Kendisi ve Soyu İçin Yaptığı Dua

    “Ey Rabbim! Beni ve soyumdan gelen salih kimseleri, namazını dosdoğru kılanlardan eyle! Ey Rabbimiz! Duamı kabul eyle! Ey Rabbimiz! Herkesin hesaba çekileceği günde, beni, anamı, babamı, ve bütün müminleri affet!” [7]

    Hz. Zekeriyya’nın (a.s) Yaptığı Dua

    “Ey Rabbim! Katından bana temiz bir zürriyet ver. Şüphesiz sen duaları işitensin.” [8]
    Hz. Musa’nın Duaları

    “Ey Rabbim! Ben ancak kendim ve kardeşimle baş edebilirim. Bizimle fasık toplumun arasını ayır.” [9]

    “Seni tenzih ederim ey Rabbim! Tövbe edip sana yöneldim ve iman edenlerin ilkiyim ben.” [10]

    “Ey Rabbim! Beni ve kardeşimi affet. Bizi rahmetine kat. Sen merhamet edenlerin en merhametlisisin.” [11]

    “Ey Rabbim! Sen bizim velimizsin. Öyleyse bizi bağışla, bizi esirge, sen bağışlayanların en hayırlısısın.” [12]

    “Bize bu dünyada da, ahirette de iyilik yaz, şüphesiz ki biz sana yöneldik.” [13]

    “Biz Allah’a güvendik. Ey Rabbimiz! Bizi zulme sapan bir kavim için itmihan vesilesi kılma. Ve bizi kafirler topluluğundan rahmetinle kurtar.” [14]

    Hz. İsa’nın (a.s) Rızk İçin Yaptığı Dua

    “Allah’ım! Ey Rabbimiz! Bize gökten sofra indir, öncemiz ve sonramız için bir bayram ve Sen’den bir belge olsun. Bizi rızıklandır, sen rızık verenlerin en hayırlısısın.” [15]

    Hz. Şuayb’ın (a.s) Yaptığı Dua

    “Biz Allah’a güvendik. Ey Rabbimiz! Bizimle kavmimiz arasında sen hak ile hüküm ver. Sen hüküm verenlerin en hayırlısısın.” [16]

    Hz. Nuh’un (a.s) Yaptığı Dua

    “Ey Rabbim! Bilgim olmayan şeyi senden istemekten sana sığınırım. Ve eğer beni bağışlamazsan ve beni esirgemezsen, hüsrana uğrayanlardan oluruz.” [17]

    Hz. Nuh’un (a.s) Kavminin İnkarı Üzerine Yaptığı Dua

    “Ey Rabbim! Kavmimin beni yalanlamasına karşı bana yardım et.” [18]

    Tufan Sırasında Sular Yükselirken Nuh’un (a.s) Duası

    Ey Rabbim! Beni mübarek bir yere indir. Sen indirenlerin en hayırlısısın.[19]

    Hz. Yusuf’un (a.s) Yaptığı Dualar

    “Ey Rabbimiz! Benim için zindan, bunların çağırdığı şeyden daha iyidir. Eğer tuzaklarına engel olmazsan, onlara uyar, cahillerden olurum.” [20]

    “Ey Rabbim! Bana mülkü sen verdin. Rüyaların yorumunu sen öğrettin. Yerin ve göklerin yaratıcısı sensin. Beni müslüman olarak öldür ve beni salihlere kavuştur.” [21]

    Hz. Eyyub’un (a.s) Hastayken Yaptığı Dua

    “Bu hastalık gerçekten beni sarıverdi. Sen ise merhametlilerin en merhametli olanısın.” [22]

    Hz. Yunus’un (a.s) Balığın Karnındayken Yaptığı Dua

    “Senden başka hiçbir ilah yoktur. Seni tenzih ve tesbih ederim. Ben zalimlerden oldum.” [23]

    Hz. Lut’un (a.s) Kavminin Sapıklığından Dolayı Duası

    “Ey Rabbim! Beni ve ailemi kavmimin yapmakta oldukları şeyden kurtar.” [24]

    Hz. Süleyman’ın (a.s) Duası

    “Ey Rabbim! Bana, ana ve babama verdiğin nimete şükretmemi ve hoşnut olacağın salih bir amelde bulunmamı bana ilham et ve beni rahmetinle salih kullarının arasına kat.” [25]

    Hz. Meryem’in (a.s) Anasının Yaptığı Dua

    “Allah’ım! Onu ve zürriyyetini kovulmuş şeytandan senin sığınmana veriyorum.” [26]

    Hz. Musa’nın (a.s) Mucizesi Karşısında İman Eden Sihirbazların Duası

    “Ey Rabbimiz. Üstümüze sabır yağdır ve bizi müslüman olarak öldür.” [27]

    Peygamberlerin ve Müminlerin Yaptığı Dua

    “Ya Rabbi! Unuttuklarımızdan veya yanıldıklarımızdan dolayı bizi sorumlu tutma. Ya Rabbi! Bize, bizdekilerden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme. Ya Rabbi! Gücümüzün yetmeyeceği yükü bize yükleme bizi affet. Bizi bağışla. Bizi esirge. Sen bizim mevlamızsın kafirler topluluğuna karşı bize yardım et.” [28]

    Mümin Kulların Namazdayken Okudukları Dua

    “Bizi doğru yola ilet, kendilerine nimet verdiğin kimselerin yoluna; sapıkların ve gazaba uğrayanların yoluna değil.” [29]

    İlim ve Akıl Sahiplerinin Yaptığı Dualar

    “Ya Rabbi! Bizi doğru yola eriştirdikten sonra kalplerimizi kaydırma. Katından bize rahmet bağışla, sen çok bağışlayansın. Ey Rabbimiz! Kendisinde şüphe olmayan bir günde insanları muhakkak sen toplayacaksın. Allah veridği sözden kesinlikle geri dönmez.” [30]

    Müminlerin Allah Korkusundan Yaptıkları Dua

    Ey Rabbimiz! Biz iman ettik. İşlediğimiz günahları bağışla ve bizleri ateşin azabından koru.[31]

    Allah’ı Anan Müminlerin Yaptığı Dualar

    “Ey Rabbimiz! Muhakkak sen, kimi ateşe sokarsan onu cezalandırırsın. Zalimler için yardımcı yoktur.” [32]

    “Ya Rabbi! Bizim günahlarımızı bağışla, kötülüklerimizi ört ve bizi de iyilik yapanlarla birlikte öldür.Ya Rabbi! Elçilerine vaad ettiklerini bize ver, kıyamet gününde bizi hor ve aşağılık kılma. Sen kesinlikle vaadinden dönmezsin.” [33]

    Tefekkür Ehli Müminlerin Duası

    “Ey Rabbimiz! Sen bütün bunları boşuna yaratmadın. Seni bütün eksikliklerden tenzih ederiz. Bizleri ateşin azabından koru.” [34]

    Zulümden Kurtulmak İçin Mazlum Müminlerin Duası

    “Ey Rabbimiz! Halkı zalim olan bu şehirden bizi çıkar. Katından bize bir veli ve bir yardımcı gönder.” [35]

    [1]- Taha, 114

    [2]- Mü’minun, 94

    [3]- A’raf, 123

    [4]- Bakara, 127

    [5]- Bakara, 128-129

    [6]- İbrahim, 35-38

    [7]- İbrahim, 40-41

    [8]- Al-i İmran, 38

    [9]- Maide, 25

    [10]- A’raf, 143

    [11]- A’raf, 151

    [12]- A’raf, 155

    [13]- A’raf, 156

    [14]- Yunus, 85-86

    [15]- Maide, 114

    [16]- A’raf, 88-89

    [17]- Hud, 47

    [18]- Müminun, 26

    [19]- Müminun, 29

    [20]- Yusuf, 33

    [21]- Yusuf, 101

    [22]- Enbiya, 83

    [23]- Enbiya, 87

    [24]- Şuara, 169

    [25]- Neml, 19

    [26]- Al-i İmran, 36

    [27]- A’raf, 126

    [28]- Bakara, 286

    [29]- Fatiha, 6-7

    [30]- Al-i İmran, 8-9

    [31]- Al-i İmran, 16

    [32]- Al-i İmran, 192

    [33]- Al-i İmran, 193-194

    [34]- Al-i İmran, 191

    [35]- Nisa, 75

    • ferhat said

      vallaha sen gerçekten bir imam gibisin allah senden razı olsun

      • nebahat said

        din kardeşlerim ….bizler genelde en yakınımızı çok sevdiklerimizi kaybettiğimizde ölümü yakından hissediyoruz .ölüm korkusu Allah korkusu içinde dualara yöneliyoruz ..genelde ölülerimiz için yasini okuyoruz ..burada siz ve bazı hocalar yasinin ölülere hiçbir faydası olmadığını söylemekle dine yönelmiş gençlerimize hiçte iyilik yapmıyorsunuz ..bırakın okusunlar ..bu sayede okuyorlar sevabını alsınlar .caydırmayalım .teşfik edelim ..okunan her dua faydalıdır .Allah kabul etsin …

  11. inamaz said

    s.a

    Allah razı olsun Ali kardeşim

    şuan hazırlık aşamasında olan ve çalışmaları süren http://www.iyakaris.wordpress.com adlı bloğumuzda yayın hayatına inşaAllah Allah’ın izniyle girecektir o vakit bağlantılarımızda yer alacak ve ihtiyaç dahilinde kullanılabilecektir.
    bloğumuzda maalesef eksikler var biliyoruz bu konuda Rabbimizden muvaffakiyetler istiyoruz inşaAllah Allah’ın izniyle daha hayırlı ve verimli bir blog olacaktır http://www.inamaz.wordpress.com sizlerinde bu konuda desteğini bekliyoruz .

    selametle

  12. elif said

    esselamun aleyküm cemaat-i müslimin
    Allah razı olsun büyük bir coşku ile okuduk elhamdülillah

  13. asunez said

    DUA EDERKEN KALBİMDE HİSETTİĞİM ALLAH IN YANIMDA OLDUĞU VE O DUYGU BANA YETİYOR VE OGÜN ÇOK MUTLU HUZURLU GEÇİYOR.HAKİKATTEN İNSANLARIN BOL BOL DUA ETMESİ GEREKİYOR.ŞERDEN HAKSIZLIKTAN MUSİBETLERDEN VS.YANİ DUA ENGELLİYOR AMA BUNU GERÇEKTEN İSTEYEREK,HİSSEDEREK,İNANARAK OKUMAK FAYDALI BEN FAYDASINI GÖRDÜM.ŞUNUDA BELİRTİYİM SADECE BAŞIMIZ SIKIŞINCA DEĞİL VE SADECE KENDİMİZE DEĞİL HERKES İÇİN ETMEMİZ GEREKİR.BİLİRSİNİZKİ”KENDİSİ İÇİN İSTEYİP MÜSLÜMAN KARDEŞİ İÇİN İSTEMEZSE BİZDEN DEĞİLDİR”TEŞEKÜR EDERİM.

  14. hasançapa said

    selamünaleyküm eyy din kardeşlerim.böyle bir hizmet vererek bizi eksik bilgilerimizi tamamlamamız için yardımcı oluyorsunuz ALLAH (c.c) sizlerden razi olsun…

  15. Yildiz said

    selam kardesler ben almanyadan yildiz son bir sene basladim dinimi ögrenmeye ama yinede herseyi bilmiyorum okulda din dersi görmedim ve camiyede gitmedim size birsey sormak istiyorum dinimizde hanimlar kapanmali lasimmi yoksa degilmi burda yani almanyada herkes baska birsey diyor….????

  16. şirin said

    super seyler bız genlere cok guzel orneklersınız sıze tessekur ederım

  17. ayla said

    okuduklarım çok güzel bilmediklerimi öğrendim.allahım amel ve niyeti temiz olanlardan eylesin

  18. Esra said

    Esselamünaleyküm
    Öncelikle ettiğiniz dualara teker teker “Amim!” sevgili din kardeşlerim.. emeği geçenlerden de Allah razı olsun inşallah..
    Selametle…

  19. HAKKI said

    Hazırladığınız site gerçekten çok güzel ve kapsamlı. Fakat izninizle, benim güzel yazısıyla dikkatimi çeken Ali kardeşimize bir maruzatım olacak.

    Allah razı olsun Ali kardeşim. Gerçekten çok güzel bir yazı yazmışsınız. İfade ettiklerinize katılmamak elde değil. Yalnız yazmış olduğunuz bu güzel yazıda okuyanları yanlış bir düşünceye sevk edebileceğini düşündüğüm bir cümleniz hakkında, izninizle kendi fikrimi belirtmek istiyorum.

    ‘ Allahla aranıza veliler, şeyhler, rabıtalar, himmetler, tevbe kabul ediciler, hidayet vericiler, hacılar, hocalar sokmayın.’

    diye belirtmişsiniz. Fakat bence bu cümleden ‘şeyhler, rabıtalar, himmetler’ kelimelerini çıkartmalıyız. Çünkü bilirsiniz tasavvuf başlı başına bir ilimdir. Belirttiğim kelimeleri, yazmış olduğunuz cümle içerisinde kullanmakla, bu ilmin üstadlarına karşı hatalı bir ifade içerisinde bulunduğunuzu düşünüyorum. Nihayetinde onlarda bu vazifelerini Allah’ın emriyle yerine getirmektedirler. Evet günümüzde insanların dini duygularını istismar etmeye calışan simsarlar olabilir. Fakat bizim görevimiz tasavvuf yoluna bağlanmadan önce, hak yolu bulmaya çalışmaktır.

    Allahu teala cümlemizi sıratı müstekime ulaştırsın. Çalışmalarınızın devamını Allah’tan niyaz eder, saygılarımı sunarım.

  20. mustafa said

    sunuma hazırladığınız siteye ilk defa giriyorum. Gerçekten çok güzel bir site. Dualarımızın kabul olması duasıyla…

  21. Ali Aksoy said

    Hakkı bey selam…

    Eleştiriniz hakkındaki görüşlerim aşağıdaki linkte verilmiştir.

    İlgi ve duyarlılığınız için teşekkür ederim.

    http://aliaksoy.wordpress.com/2007/03/01/kuranda-veli-kavrami-ve-evliya-anlayisi/

  22. Ali Aksoy said

    Selam…

    Bir yazı daha…

    Duada evliyayı aracı koyma ve şirk

    http://aliaksoy.wordpress.com/2007/03/23/duada-evliyayi-araci-koyma-ve-sirk

  23. nurcan şeker said

    bu siteyi okuduktan sonra dualarımı daha güzel yapmaya çalışıyorum allah sizden razı olsun

  24. adilane said

    esselamun aleykum…
    öncelikle konu başlıgı dikkatimi çekti ve ilgi ile okudum ALLAH CC razı olsun emeginiz için..
    yalnız yorum yapan kişilerin maksatını anlayabilmiş degilim.
    dua yı ister arapça yapsın ister türkçe neden bu kadar rahatsız olunuyor.Arapçasını da ögrenin dense zararmı edilirdi.Bundaki amaç nedir??(netteki çok şeyi yapabilmek için ingilizce yada başka dil bilinmesi bile gerekirken dua daki arapça neden rahatsız ediyor.Ögrenilse daha mı kötü?)

    “Hakikat biz onu (Kur’an’ı) Arapça bir Kur’an olarak indirdik. Umulur ki akledersiniz.” (Yusuf-2)

    “Bu Kur’an ayetleri bilen bir kavim için uzun uzun açıklanmış Arapça bir kitaptır.” (Fussilet-3)

    “(Onu her türlü) çelişki ve ihtilaftan uzak, dosdoğrusu Arapça bir Kur’an olarak indirdik.” (Zümer-28)

    “Sana Arapça bir Kur’an vahyettik.” (Şura-7)

    “Şüphesiz biz Kur’an’ı Arapça kıldık.” (Zuhruf-3)

    Şimdi ben arapça dua etmeyecem öylemi??
    tövbeler olsun.

    Şeyhler mürşidler …konusuna gelince
    öncelikle Şeyhe,Mürşide tapılmaz
    koydugunuz kefeyi (verdiginiz net adresindeki)yanlış seçmişsiniz
    ALLAH CC affetsin.(amin)

    Buhari de sünen-i tirmizide Camiüs-Sağir de Kenzül-İrfanda ve diger hadis kitablarında yeterince Hadis-i Şerif mevcuttur.
    yorumcular ben meali o eserlerin yazarlarından daha iyi biliyorum diyorlarsa sözüm yoktur.(kendilerini bağlar)
    Ki Abdulkadir geylani k.s.,ahmed el kebir rufai k.s., seyyid ahmed bedevi k.s……. ve onların yollarından gidenler bilmiyor!!!!!!(sözüm ona)
    tövbeler olsun

  25. Oguzhan Akbaş said

    Çok güzel bir link Allah Razı Olsun Hazırlayanlardan Tşk. Ederim

  26. Oguzhan Akbaş said

    Linkler Mükemmell İnsanlar Bu Linkleri Görmeli!

  27. hakan said

    sn ali aksoy a insanlar hiç bir dil kullanmadanda yüreklerinden dua edebilirler.ancak arapça öneriliyorsa eğer sebebi kuran ın arapça olmasıdırki onu türkçe okumak ile tam telaffuzu mümkün değildir.yoksa RABBIMIN

  28. hakan said

    sn.ali aksoya devamı:türkçe bilmediğini sandığımızdan değil.üstelik dinimiz İSLAM da din alimlerini dinlemeyi öğütler.elbette her işte olduğu gibi dini de çıkarlarına alet etmeye çalışanlar vardır ancak istisnaları tenzih etmek gerekmezmi.

  29. tuğba said

    sitenizle yeni tanıştım.çok güzel.ellerinize ve yüreğinize sağlık.RABBİM razı olsun.bilgilerimize yenilerini eklemek ve onları tazelemek çok güzel.artık sık sık misafiriniz olcam inş.SLM VE DUA İLE…ALLAHA EMANET OLALIM…

  30. Ali Aksoy said

    Selam “Adilane” ;

    Önce “adil” ol. Ve Kuran’dan ayet verirken bektaşi okuması mantığı ile verme. Cesur ol. Aynı Kuran, “neden Arapça olarak indiğini” de açıklıyor. Bunu neden yazmıyorsun.

    “… senin kavminin diliyle, Arapça olarak…”

    “senin kavminin iyice anlaması için…”

    ” Eğer biz başka bir dilde Kuran indirseydik senin kavmin şöyle derdi: Başka bir dilde Kuran ha !”

    Bunları da yazsana. Neden eksik yazıyorsun ? “Adilane” kardeşim.

    İkinci olarak, bakıyorum da derdini anlatmak için ayetlerin “TÜRKÇE MEALLERİNİ” vermişsin. Neden böyle yaptın ? Arapçasını yazsana… :)

    Selametle kardeşim…

  31. NEREDEYDİN SENAİ DEMİRCİ said

    BURAYA NASIL GİRDİM BİLEMİYORUM.FAKAT BİR RÜYADA GİBİYİM.45 YAŞINDAYIM. NAMAZLARIMI 45 YILDA AZ SAYIDA KILDIM.ÇOK DUADA BİLMİYORUM.FATİHA İLE
    NAMAZIMA BAŞLAR BU DUAYI TEKRARLAYARAK NAMAZLARIMI KILARDIM. NEREDEYDİN SAYIN
    SENAİ DEMİRCİ SİZİ TELEVİZYONDAN TANIYORUZ.SADECE KİBAR BİR İNSAN OLUŞUNU İZLER,
    GEÇER GİDERDİK. AMAN ALLAHIM 45 YILDIR NASIL HATA YAPMIŞIM. NASIL UYANMAMIŞIM.
    ORUÇLARIMI TUTAR, ALLAHIMA İNANIR, KENDİMCE ZEKATIMI VERİR, VS VS VS VS VS
    VE NAMAZSIZ GEÇEN 45 YIL. SANKİ DUDAKTAN CIKAN BİR KELİME GİBİ. AMAN ALLAHIM.
    NAMAZSIZ 45 YIL.SAYIN SENAİ DEMİRCİ, HER İŞİN BİR PROFÖSÖRÜ OLUR. İNSAN BİGİSİNE AŞIK OLUR YA. SİZDE NAMAZ KONUSUNUN PROFÖSÜRÜ OLMUŞSUNUZ. ALLAHIM İŞALLAH BU
    ÇALIŞMANIZIN EMEKLERİNİZİN KARŞILIĞINI AHİRRETTE VERİR. ŞU ANDA RABBİM ZATEN
    İÇ GÜZELLİĞİNİZİ YÜZÜNÜZEDE VURMUŞ. ALLAHIMIN YARATTIĞI BİR KUL OLARAK SİZİ
    SEYRETMEK BİZLERE MUTLULUK VERİYOR. VE SİZİ SEYRETTİKÇE MUTLULUĞUMUZ YAPTIĞIMIZ HATALARI DİNLEDİKÇE GÖZYAŞLARIYLA BİRLEŞİYOR, KENDİMİZDEN GEÇİYOR VE DÜŞTÜĞÜMÜZ GAFLETİ İDRAK EDİYORUZ. 46 YIL ÖNCE OLMAYIŞIMIZI VE İSMİMİZİN VE GÜCÜMÜZÜN KUDRETİMİZİN BİR SANİYE SONRA TOPRAK OLACAĞINI BU KADAR GÜZEL ANLATAN VE BENİ BU KADAR DERİNDEN ETKİLEYEN BİR ÇALIŞMA OLAMAZ SİZLERİ VE EMEĞİ GEÇENLERİ KUTLUYORUM.SAYENİZDE 5 VAKİT NAMAZLARIMI KILIYORUM. BU KULA 45 YILDA NAMAZ KONUSUNDA ÇOK İSRAR EDENLER OLDU. FAKAT BİR TÜRLÜ GAFLETTEN KURTULAMADIM. ALLAHA
    ÇOK ŞÜKÜRLER OLSUN Kİ,” NAMAZIN 5 VAKTİNİN KILINMASI ZORDUR. SİZ GELİN EN İYİSİ
    ÖNÜNÜZDE KILINMASI GEREKEN VAKTİNİZİ KILININIZ. DİĞER VAKİTE YAŞAMA GARANTİNİZ YOKTUR. YAŞARSANIZ O VAKTİDE KILARSINIZ.” MATAMATİĞİ SAYIN SENAİ DEMİRCİ’NİN DİLLERİNDEN DÖKÜLÜVERİYORDU.TÜRKİYE’MİN GÜZEL İNSANLARI MİLYONLAR SİZE SESLENİYORUM. DEMİRCİ’NİN KIL BENİ EY NAMAZ KİTABINI ALINIZ.ALDIRINIZ.GÜCÜNÜZ VARSA DAĞITINIZ. BU VİDEOLARI YAKINLARINIZA İZLETİNİZ. EY BİZİ YÖNETENLER LÜTFEN
    SAYIN DEMİRCİ’NİN NAMAZ KONUSUNDAKİ KONFERASLARININ TÜM TÜRKİYE’DE YAPILMASINI
    SAĞLAYINIZ. İNANINIZKİ TÜM SİYASİLER,İDARECİLER,DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI YETKİLİLERİ,SİZLERE SESLENİYORUM. SENAİ DEMİRCİ VE NAMAZ KONUSU ÇALIŞMASININ VE KONFERASLARININ YAPILMASINI SAĞLARSANIZ BU MİLLETE EN BÜYÜK İYİLİĞİ EDERSİNİZ.EN BÜYÜK İYİLİĞİ EDERSİNİZ Kİ BU ALİMLERDEN TÜRKİYE VE TÜRKİYE’Lİ FAYDALANSIN.
    SAYIN DEMİRCİ NAMAZ KONUSUNDA HER KELİMENİZ BENİ SAATLERCE DÜŞÜNDÜRDÜ. BENİ ALIP
    RABBİME GÖTÜRDÜ. ALLAHIMDA SENİ VE EMEĞİ GEÇENLERİ İŞALLAH CENNETİNE GÖTÜRÜR.
    KALIN SAĞLICAKLA. ALLAHA EMANET OLUNUZ. SELAMLAR.

  32. Harun said

    “Dostlarım. Din tüccarlarının telkin ettiği gibi manasını anlamadığınız şeyleri dua diye söylemeyin. Dua, kalbin sesidir. Allah ise, sinelerin özünü bilendir. Onlar, insanlarımızı din bilgisinden olabildiğince uzak tutup, bilgisizlik sebebi ile korkan insanları koyun güder gibi güdebilmek için duaları bile arapça olarak öğretirler. Muhtemelen Allah’ın türkçe bilip bilmediği hususunda kafalarında / yüreklerinde yer eden, o azgın şüpheleri onları böyle işlere sürüklüyor.”
    Bu yorumu tasdik etmek mümkün değil, ne demek yani , sizin dediğinize göre Kuranın arapçasını okumamıza gerek yok, sadece meali oku, yeterli öylemi, kardeşim sizinb ilim dereceniz ne ki bu kadar ahkam kesiyorsunuz.
    Yıllar boyu ehil olmayan kişilerin yorumlarından dolayı bu din çok darbe aldı,siz de bunlardan birisiniz gördüğüm kadarıyla, hakkınız yok Kuranın arapçasını okumayın demeye, bırakın isteyen arapçasını okusun, isteyen Türkçesini,kim nasıl dua ederse etsin, yeter ki engel olmayın.
    Size göre 50-69 yaşındaki insanların Kuran öğrenme gayretleri de boşunadır eminim ki…
    O zaman Kuranın okunmasının fazileti hakkındaki hadisleri de lüzumsuz görürsünüz, vay başımıza ki kendi içimizde de nelerle uğraşıyoruz, sadece siyonistler, hristiyanlar yetmiyor….

  33. Ali Aksoy said

    Selam Harun,

    Hakkımda “ZANNA DAYANARAK” yaptığın yorumlar muhtemelen KURANI TÜRKÇE OLARAK OKUMAMANDAN kaynaklanmaktadır. Çünkü eğer sen bunu yapmış olsa idin, Allah’ın zandan uzak durmamız gerektiği hususundaki sözlerini de okumuş olurdun.

    Bak Harun,

    Şöyle basit bir deney yapalım, birlikte mesela Yasin suresini okuyalım. Sen arapça oku, ben Türkçe… Sonra oturup Yasin suresi hakkında seninle sohpet edelim. Allah bu sure ile tüm insanlığa neleri emretmiş, onları nelerden sakındırmış, hani bu Kuran alemler için bir öğüt ya, Alla insanlara bu sure ile neleri öğütlemiş bu hususlarda konuşalım.

    Bakalım hangimiz, Kuran’ın iniş amacına uygun bir iş yapmışız?

    Hani benim hiç bir ilmim yok ya senin zannına göre, acaba sen arapça okuyunca ilmin ne derece artar bir bakalım beraber…

    İyice bir düşün, Kuran’ın türkçesini okuduğunda zaten Allah’ın da sana bol bol düşünmeni emir ve tavsiye ettiğini göreceksin kardeşim. Allah ilmini, ilmimizi arttırsın.

    Selametle…

    http://www.aliaksoy.org

  34. esra said

    bilgileriniz için teşekkür ederiz yayınlarınıza devam edeseniz seviniriz ^^ALLAH’IM senden başka kimsesi olmayan ben senden başka herşeyi olana acırım^^

  35. nur said

    GERCEKTEN SUPER BI SITE INSANLARA YOL GOSTERIYOSUNUZ. ALLAH ARZI OLSUN SIZDEN.NAMAZLARDAN SNRA ALLAH IN ISIMLERININ OKUNMASI GERCEKTEN COK SEVAP.YATSI NAMAZLARINDAN SNRA YASIN SURESI OKUNSA COK GUZEL OLUR.GUCU OLAN ICTEN GELEREK OKUSUN.ALLAH DUALARIMIZI NAMAZLARIMIZI EKSIKLERIYLE KABUL ETSIN.AMIN

  36. burcu said

    yüce YARADANIM sizlerden razı olsun.çok güzel,büyük bir özenti içerisinde hazırlanmış.insana manevi ruhun varlığını hatırlatıyor bunca koşuşturmanın içerisinde.gerçekten sağolun…..ALLAH a emanet olun

  37. sibel said

    bu siteyi hazırlayanlara sonsuz tasekkurler sizin sayenisde bilmediim çok şey öğrendim.allah razı olsun…

  38. Mikail said

    namazdan sonra dualari biliyormusunuz……….

  39. Ali Aksoy said

    Selam Mikail,

    Özel bir tören yahut seramoniye gerek yok. Şöyle diyebilirsin:

    “Allah’ım namazımı kabul et, sen kabul edenlerin en hayırlısısın”

    Selam ile…

    http://www.aliaksoy.org

  40. Ali gürsoy said

    selamünaleyküm arkadaslar siteniz cok aydinlatici olmus basarilarinizin devamini diliyorum

  41. tolga said

    bence mu sıte guzel allaha emanet olun

  42. mert said

    bence mu sıte g
    uzel allaha emanet olun

  43. erdem said

    esselamun aleykum arkadaslar özellikle ali ve harun kardesim kuran-ı kerim arapça inmiştir evet ama ali kardesiminde dediği gibi sadece arapçasını okumak yeterli değildir. bu yüzden manasını da okumak gerekmektedir.bu arapçası okunmamalı diye algılanmamalıdır.ne diyor alimler kişinin kıldığı namaz o kişinin takvasını belirler yani namaz kılarken okuduğumuz dualarımızın manasını bilerek ve düşünerek okursak inşallah kıldığımız namazın feyzinin arttığını da görücez

  44. evran said

    Hepinizden ALLAH RAZI OLSUN…

  45. dilara said

    çok güzel bi site bu siteyi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederiz sağolun…!

  46. fred said

    XHTML: Bu etiketleri kullanabilirsiniz:

    bunlar ne acaba..!anlamadım.. ama site çok güzel allaha emanet olun..!

  47. mehmet türkoğlu said

    ALLAH SİZLERDEN VER SIZIN GIBILERDE RAZI OLSUN BIZLERI BILGILERNDIRDIGINIZ İÇİN ALLAHA EMANET OLUN

  48. YELDA said

    ALLAH tüm ümmeti muhammetten razı olsun onun yolundan ayırmasın

  49. serhat kılıç said

    ALLAH sizlerden ve sizingibilerden ALLAH RAZI OLSUN.ALLAH sizler gibi değerli insanları başımızdan eksik etmesin.hepiniz ALLAH’A emanet olun..!

  50. emine esra said

    çok güzel bir ste Allah hepinizden razı olsun rabbim namaz kılmayanları enkısa zamanda namazın şuruna erdirmesi dileğiyle amin

  51. SEDAT said

    Ali ,islam hakkında yazılarını da okuduktan sonra sana hiç bir saygım ve sevgim kalmadı … linkine gönderdiğim yazıyı tekara yolluyorum burdan da ..
    Evliya ve veliler hakkında bu kadar acımasızca bir yalanlamaya hayatımda ilk defa rastlıyorum. Senin amacın ne ?? insanlar arasına fitne sokmak mı ?

    peygamberimiz(S.A.V) zamanında elbette boyle bir makam veya kisiler yoktu. Onlar başlı basına yetiyor ve artıyordu. Liderleri efendimiz (S.A.V) idi. Ancak peygamberimizin (S.A.V) vefaatinden sonra çeşitli mezhepler ve alimler topluluğa yol gösterici olarak oluşmaya başladı. Halifelik de lidersiz kalınmaması ve fetva mekanizmasının çalıştırılması amacıyla oluşmustu zaten. Sizin savunmanıza göre Alimler veya hayatını sadece dünya aleminde Allaha adamış ve tasavvufi yolda ilerleyen tüm zatlar yalan olmuş durumda. Yani Mevlana hazretleri,İmam Gazali , Yunus Emre .. bunların hepsi yalan ve çile çektikleri dergahları ve tarikatları da külliyen safsata ?

    Demek oluyor ki Cebab-ı Allah hiç kimseye bu dünyada herhangi bir mertebe vermiyor ? Bu dünyada hiç birşey yok (keramet – şefaat ) sadece ahirette karşılık alınıyor. Ustelik amaçları sadece Allah rızası olan ve kendilerine gelen müslümanlara sırf bu nedenle belki keramet (siz inanmasanız da ) belki de Allahın (C.C) dostluğunu kazanmalarından dolayı etmiş oldukları duaların kabulu sayesinde yaptıkları yardımların hepsi palavradan ibaret ? Belki sizin kadar ilmi bilgim yok ama aklımla ve kalbimle düşündüğümde sunları görebiliyorum ;

    1-Kimin duasının kabul olacağını sadece Allah (C.C.) bilir. Belki bu dua kişi tarafından başkaları için yapılmıştır ki bunun daha makbul olacağı durumlarda olabilir.

    2-Allah (C.C.) istediğine keramet verir. Dlerse onu ucurur da dilerse arşa da çıkarıp indirebilir. Bunu bilebilecek ve yapabilecek güç sadece Allah (C.C)’ dedir.

    3-Ahir zamanda yani devrimizde bu takım birlikteliklerin kişilerin imanlarını güçlendirmesi anlamında bana göre son derece faydaları vardır.

    4-Evliyalardan veya velilerden bir hastalığın veya bir sıkıntı için bir şey dilenmez .İstenecek yer Allah (C.C) nin kendisidir. O zatların ziyaretinde ve telkinlerinde de keramet olup olmayacağına Allah (C.C) karar veririr siz değil ..

    5-Bu ilmi ve dahil oldukları tarikat gücünü kötü yonde;şöhret,mevki,siyaset vs. için kullanan kişiler Allah (C.C) katında hesaplarını kesinlikle vereceklerdir.

    6-Seyid kavramı peygamberimizin (S.A.V) soyundan gelmiş kişileri ifade eder ki kimin gerçek seyid kimin sahte olduğunu ise ancak Allah (C.C) bilir. Allah bizi gerçekleriyle karşılaştırsın inşallah.

    Bu tür bir hizmetin başında veya içinde olan, yaşayan veya ahirete intikal etmiş tüm zatlardan Allah (C.C.) razı olsun.

  52. ziya said

    allah razı olsun emeği geçen herkesten. cenabı allah yolunuz sürekli daim eylesin

  53. engin said

    Selam Aleyküm müslüman kardeşlerim. öncelikle sitede emeği geçen arkadaşlarımıza tşk ederim Allah razı olsun. Dinimiz Hakkında ve namazlar hakkında bilmemiz gereken çok şeyler var belkide ama ben aradıgımı buldum eminim dogru yer dinimizi müslümanız diye söylemek değil gerekenler neyse onlarıda allah rızası için yapmamızdır tekrardan emeği geçen hocalarımıza saygılar. Allah razı olsun..

  54. seyit 50 said

    BU siteye emegi gecen tüm kardeslerimden.ALLAH (C.C) razi olsun
    EY Rabbim!Bu sitede tüm emegi gecen kardeslerimizin gönlünde olani hakkinda hayirli eyle, rabbim bu kardeslerimi her türlü kötülüklerden ve müsübetten koru tek bir saniye bile üzülmelerine izin verme bu kardeslerime cekemeyecekleri dert verme bu kardeslerimi dogru yoldan hic ama hic ayirma bu kardeslerimi efendimize(S.A.V.) komsu eyle,ne murtlari varas tez zamanda hayirlisiyla ulastir.(AMIN)
    NEVSEHIRLI GURBETEN

  55. ece said

    ya ALLAH razı olsun hepinizden böyle bi site yaptıgınız için ALLAH hepimizin yolunu açık etsin inşallah ALLAHa emanet olun hayırlı günler…

  56. ömer said

    ALLAH RAZI OLSUN

  57. ezgi said

    çok güzel şeyler bunlar allah hepinizden razı olsun ben bygün öğle namazı kılarak başladım allhım bıraktırmasın.hayırlı günler

  58. dilara said

    çok keyifle okunuyo çok güzel şeyler insan keyifleniyoo

  59. ebru said

    böyLe bir Site actıgınız İiçin ellerinize sagLık

  60. bu siteyi açandan allah razı olsun allah ne muradı varsa versin hani hz muhammed s.a.v min dediği gibi bana bir harf öğretenin 40bin yıl kolesi olayım .. ve ben bu duaları okuduğumda hem birseyler oğreniyor hmde namaz kıldıktan sonra aksam eve gidip yattığım zaman huzurla yatıyorum….

  61. dijan said

    Nu’man İbni Beşir (r.a)rivayet ettiğine göre Resul-i Ekrem şöyle buyurdu:’Dua ibadettir’
    Hz.Âişe şöyle dedi:Resulullah (s.a.s)özlü duaları sever, özü olmayan dua yapmazdı.
    Hz.Âişe Namaz kılıyordum, Resulullah bana;Dualarını tam ve öz yap!dedi Namazımı bitirince ben Dualarımı tam ve öz nasıl yapılacağını sordum:Şöyle dedi:”Rabbine şöyle dua et:Ey Allah’ım senden bildiğim ve bilmediğim bütün iyilikleri diliyorum ve senden kulun ve Resulun Mühammed’in istediği bütün iyilikleri de diliyorum..”

    Hz. Âişe Ebubekir yanıma girmek için izin istedi fakat ben namaz kılıyordum. bunun için elimi çırptığım halde o bundan anlamıyordu.Sonra Resulullah geldi,ikiside kapıda beklediler.Resulullah bana ”Seni sözlerin özünü söylemekten alıkoyan nedir ?diye sordu.Ben Sözlerin özü nedir Ya Resullullah? dedim.Resulullah Şöyle demendir:Ey Allah’ım bildiğim ve bilmediğim bu dünyada ve ahirette bütün hayırlı şeyleri senden dilerim.Ey Allah’ım bildiğim ve bilmedğim bu dünyada ve ahirette bütün kötülüklerden sana sığınırım.Ey Allah’ım başıma gelenlerin sonunu iyi yap”amin..[(alıntı)Hz. Muhammed S.A.V ile bir saat konuşmak Ahmet Gürbüz..]selametle…

  62. esrakrc said

    Allah herkese bir ömür boyu secde nasip eylesin

  63. beyza said

    çok faydalı bir site çok teşekkürler

  64. beyza said

    ben bu siteleri çok seviyorum hazırlayana teşekkürler

  65. ELİF said

    ALLAH RAZI OLSUN çok ii oldu bende ALLAH NASİP EDERSE NAMAZA BAŞLICAMM ALASMALADIK

  66. Kerim Coskun said

    …Allah razi olsun emeginize saglik…

    Yâ Rabbî!
    Rûhumda bir ilim katresi var. İlâhî onu hevâ rüzgarıyla ten toprağından
    muhâfaza eyle.
    Ey ihsânı çok olan Rabbim!
    Cefâ içinde geçip giden ömre merhamet et.
    Ey affetmeyi seven Rabbim!
    Bizi affeyle. İsyân derdimize çâre eyle.
    Ey yardım isteyenlerin yardımcısı!
    Bizi hidâyete çıkar.

  67. hatice said

    çok sağoluun arkadaşlar

  68. reis said

    yazdıklarınızı çok beğendim ve not aldım teşekkürler ALLAH razı olsun ve yolunuz açık olsun

  69. cemil said

    çok tesekür ederim ellerinize sağlık

  70. Ben namazdan sonra her istek ve dileğimi,bugünümü ve yarınımı, ahret ve dünyalığımı kapsayacak halisane bir dua örneği istedim ki kıldığım acizane namazımdan sonra o duayı ezberleyip onu oku yayım diye ama burada duadan çok siteye girenlerin yorumlarına yer verilmiş.Ben namazdan sonra hangi iyi duayı etmeliyim onu istiyorum Saygılarımla

  71. hamza yılmaz said

    ilk defa girdim bu steye çok beyendim dua insanın içinden geldiyi gibi olmalı arkadaşımın dediyi gibi bazıları zorlaşdırıyor oysa bizim dinimiz her acıdan çok kolaylıları var yeterki bizler yapmamız gerekenleri yapalım bir sorum olcak neden hep aynı dualar mekruh oluyormuş? acıklarsanız sevinirim

  72. ali said

    allah sizden razı olsun

  73. m.eksi said

    mukemmel bir yaklasim,yuce Allah nefisleri bir damla sudan yaratmis,oyleyse O,hangi dilde olursa olsun butun dualari kabul eder.Cunku O,sinelerdekini de gaybi de bilir.Sani ne buyuktur.
    Allah inanalarin yardincisidir

  74. remzi said

    ALLAH inananlardan razı olsun ALLAH bız müslümanları doğru yola iletsin İNŞAALLAH …..AMİN……

  75. Mehmet said

    Degerli müslüman kardeslerim,
    cogunuzun yazdiklarini okudum ve müslüman olusumdan bir kez daha mutluluk duydum, gercekten. Allah hepinizin imanini güclendirsin insallah, öteki dünyada hepinizin yeri cennet olur insallah.Bu zamanda müslümanlik dinini tam dogru sekilde yasamak ne kadar zor olsada biz elimizden geleni yapmaya calisalim.Bu siteyi yapanlarin, emeyi gecenlerin hepsinin allah kat kat mükafaatini versin hem bu dünyada hem öteki dünyada.Bu mübarek Ramazan ayindayiz herkesin simdiden Ramazan Bayrami mübarek olsun allah nice, güzel ramazanlar gecirmeyi bizlere nasip etsin. Allah hayirli dileklerinizi ve dualarinizi kabul etsin insallah.

  76. afacan said

    allahın selamı uzerinizde olsun ben namaza yeni başladım bu yuzden fazla dua ve sure bilimyorum sadece bildigim sureleri okusam duaları okusam yine namazın gecerli olurmu yoksaa aksi gunahmı işlemiş olurum bilgilendirseniz sevinirim

    • halil yadigar said

      kardeşim doğrusunu öğrenirsen daha ii olur ama sen yine de bırakma.. allahım kabul eder önemli olan niyetin..o yüzden bi yandan öğrenmeye bak bi yandan da namazını bırakma… allahım kabul etsin namazlarını.. bana göre günah işlemiş olmzsın…

  77. mevlüde said

    cok tşk

  78. halil yadigar said

    allah hepinizden bin kere razı olsun.. allahım tüm islam kardeşlerimi yolundan ayırmasın…

  79. islam said

    Allah sizden razı olsun

  80. dilara cora said

    cok teskur ederim bana cok yardim etti… merci

  81. fesih said

    Bizleri bilgilendirdiginiz icin ALLAH razi olsun

  82. sizden allah razı olsun hocam

  83. KÜÇÜK BİR ÇOCUK! said

    ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN! ÇOK HAYIRLI BİR SİTE AÇMIŞSINIZ! SİZLER GİBİ İNSANLARIN HALA YAŞIYOR OLMASINA SEWİNDİM DOĞRUSU :D HAYIRLI VE MUTLU GÜNLER! ÖMRÜNÜZ İYİ İNSAN OLARAK GEÇSİN HEP!

  84. Mehmet yalcın said

    Tam aradıgım site olmus allah razi olsun sizlerden

  85. Mehmet yalcın said

    Allahın rahmetı ve bereketı üzerimize olsun kardeslerim

  86. ahmet aca said

    bu siteyi kurduğunuz için çok teşekkür ederim islama ve müslümanlığa çok faydalı şeyler öğretiyorsunuz allahın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun

  87. Şükrü said

    tesadüfen Namazdan sonra Peygamber Efendimizin yaptığı ve bizimde yapmamızı istediği duaları araştırıyordum bu siteyi tesadüf eseri buldum ama sitenin yorumlarını okumadan geçemedim. faydalı bir site olmuş, bende etrafımda akraba ve komşular tarafından değişik tarikatlara davet edildim ama benim din anlayışım ve kendi araştırmalarım bana DOĞRU OLAN’ın Kuranı kerim ve peygamberimizin yaşayışı ve yaptığı ibadetlerdir bunların dışında başka rehbere (TARİKAT’a) gerek olduğunu düşünmüyorum.
    sitede kuran yolu ve İslam ahlakı bilgilerini saptırmadan yansıtan tüm kardeşlerimizden Allah razı olsun.
    Çalışmalarınızın ve aydınlatıcı bilgilerin yansıtılması dileği ile Selamın Aleyküm.
    Şükrü

  88. sebahat said

    bu gün namaza başladım nasl dua edeceğimi bilmiyordum. allah sizden razı olsun

  89. soner tekin said

    bu faydalı bilgileriniz için teşekkür ederim Allah’a emanet olun.

  90. ismail ünal said

    allah sizden razı olsun.

  91. sevgi said

    bizi bilgilendirdiyiniz ucun ALLAH sizden razi olsun.amin

  92. gamze said

    allah sizlerden ve bizlerden bin kere razı olsun allah kalbimizi şefkat ile doldursun allah günahlarımızı affeylesin (AMİN)

  93. Ali AHISKALI said

    Allah’ım sen her zaman yardımcımız ol … Neye yaklaşsam, sonu uzaklık ve kırgınlık,
    Anla ki yok Ulu Allahtan(cc) başkasına yakınlık. -Necip Fazıl Kısakürek

  94. handan said

    sitenize ilk defa girdim ve çokk beğendim

  95. ahmet said

    Allah razı olsun

  96. Sellim said

    Amin

  97. gülin said

    hangi hoca yasin suresinin ölülerimize faydası dokunmaz diyen imamdan hocalıklarından şüphe ederim yasin suresinin tükçe açıklamasını iy okusun anlamlarını ölülerimize hastalarımıza herşeye faydası vardır … tşkler

  98. sevim said

    Sabahın bu saatinde vesile oldunuz namaz sonrası cok tesekkur cok güzelmmiş

  99. ali said

    duanızdan faydalandım.teşekkur ederim

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

