Namaz bizi kılar.

Namaz dinin direğidir.

Namazın Farzları

Posted by inamaz Kasım 3, 2006

Namazın Farzları

Namazın farzları onikidir. Altı farz, namaza başlamadan evvel, altı farz da namaza girdikten sonradır.Namazın dışındaki farzlara “şart” içindekilere “rükün” denir. 

Namazın Dışındaki Farzlar

Bunlara “şart” da denir. Altı tanedir.

1- Hadesten Taharet: Abdesti olmayanın abdest, cünüp olanın, hayız ve nifası kesilen kadının gusül – boy abdesti almasıdır.

2- Necasetten Taharet: Namaz kılan kimsenin elbisesinin, bedeninin ve namaz kılacağı yerin temiz olmasıdır.

3- Setr-i Avret: Namaz kılan erkek ve kadının örtülmesi gereken yerlerini örtmesidir. Erkeklerin en azından göbek ile diz kapağı arasını, kadınların da el-yüz ve ayakların dışında bütün bedenlerini örtmesi farzdır.

4- Vakit: Namaz vaktinin girmesidir. Vaktinden evvel kılınan namaz yerinden kılınır. Vaktinden sonraya kalan namaz da kaza edilir.

5- İstikbal-i Kıble: Kıbleye yani Kabe’ye yönelmektir.

6- Niyet: Kılınacak namaza niyet etmektir.

Namazın İçindeki Farzları

Bunlara “rükün” denir; altı tanedir.

 1- İftitah (başlama) tekbiri: Namaza “Allah” lafzıyla başlamak. “Allahu Ekber” demek vaciptir.

2- Kıyam (Ayakta durmak): Farz ve vacip namazlarda bir özür yoksa ayakta durmak farzdır. Hastalık ve dermansızlık gibi sebeplerle ayakta duramayanlar, oturarak veya yaslanarak namazlarını kılarlar.

3- Kıraat: Namazda, kıyamda Kur’an-ı Kerim okumak. Namazda en az bir âyet miktarı Kur’an okumak farzdır.

4- Rükû (Namazda eğilmek): Eller diz kapağına konarak baş ile beli eğmeye “rükû” denir. Kadınlar başı indirerek yarım eğilir.

5- Secde: Namazda alınla birlikte burnu yere koymaktır. Alın ve burunda yahut vücudda bir mazeret olur da yere secde edilemezse, secde yerine imâ ile, başı biraz öne doğru eğerek, secde yapılmış olur.

6- Kaide-i Âhire (Son oturuş): Namazın sonundaki oturuş fazdır. Bu oturuşun miktarı en az “ettehiyyatü” duasını okuyacak zaman kadar olmalıdır. Tahiyyatın kendisini okumak vaciptir. Namazın son oturuşu terk edilse, yani hiç oturmadan kalkılacak olsa namaz bozulur.

92 Yanıt to “Namazın Farzları”

  1. gizem zer said

    namazın 2 rekatlık namazları nelerdir yardımcı olurmusunuz acaba teşekkürler!!!

  2. inamaz said

    s.a
    Gizem kardeşim kusura bakma ama sorunu tam olarak anlamadım 2 rekat namaz derken namazın nasıl kılındığınımı yada kılınan 2 rekatlık namazların neler olduğunumu öğrenmek istiyorsun? eğer bu konuda beni aydınlatırsan sana Allah’ın izni ile yardımcı olmaya çalışırım
    selametle

  3. cenkay said

    ya benim aklıma takılan bi sey war namaz kılarken farzlarmı sünnetlerimi kılmamız gerekir

  4. Serhat said

    Cenkay kardeş öncelikle Allah(c.c) namazlarını ve diğer ibadetlerini kabul etsin. Farz namazlarınıda Sünnet namazlarını da kılabilirsin AMA Farz namazı öncelik bakımından daha önemlidir. Farz Namazını ALLAH emretmiştir(Kesin kılınmalıdır). Sünnet namazlarını da Yanlış hatırlamıyorsam Peygamber efendimiz emretmiştir. Fakat Peygamber efendimiz bazen bu sünnetleri de terk etmiştir. SELAMLAR!!!!

  5. bilal said

    selamlar.namazda otururken sol ayak mutlaka sola yatirilip sag ayagin pas parmaklari kibleye mi bakmali? bi turlu oturamiyorum o sekilde.ikisini de kibleye baktirsam veya sagi solun ustune carpraz olarak atsam olur mu?soracak kimsem de yok burda.Acilen yanitlarsaniz cok sevinirim.tesekkur ederim

  6. inamaz said

    s.a
    cenkay kardeşim Rabbim kabul buyursun onun rızasını almak için yapmış olduğun tüm ibadetlerini inşaAllah sormuş olduğunuz soruya hitaben söylüyorum. Hiç bir şekilde sünnetler terk edilmez elbetteki farz namazlar önceliklidir lakin bu sünnetleri terk edebileceğin anlamına gelmez namaz bi bütündür farz ve sünneti ile bunu biz ayıramayız hangisine öncülük verelim yada hangisini kılalım diye bizim yapmamız gereken onu hakkı ile yerine getirebilmektir farzı ve sünneti ile birlikte sakın haa sünnetleri terk etmiyelim bizim tüm yanılgılarımız sünnetleri terk etmekle başlar. Peygamber Efendimiz evet bazen sünnetlerini terk etmiştir lakin bu yapmış olduklarını farz gibi algılanmaması, Farz gibi kesik ve keskin sayılmasın diyedir

    Sünnete tâbi olmayı Allah sevgisinin şartı olarak takdim eden bir âyet-i kerime: “De ki, Allahı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayan ve esirgeyendir.” ( Al-i İmran Sûresi, 31)

    Resulûllah Efendimiz (a.s.m.), Allahın sevdiği ve razı olduğu örnek insandır. Ona uymayan kimsenin Allah sevgisi, sözde kalmaya mahkûmdur. Hakikat bu iken, sadece âyetle amel etme vehmine kapılarak sünnetten yüz çevirmek, Allahın sevdiği zata benzemeyi terk etmek demektir.

    selametle

  7. fedayi said

    namazda elleri bırakmak farzmı dır elleri baglamak sünnetmi ve her iki sinide yababilirmiyiz

  8. fatih said

    hoca namazı kıldırıyo diyelim.bizde ise namaza bir iki rekat geç kaldık yetişebilmek için neyapmalıyız. bilgi verirseniz çok çok sevinirim.
    iyi günler

    UŞAK/ULUBEY/OMURCA

  9. fatih said

    hoca namazı kıldırıyo diyelim.bizde ise namaza bir iki rekat geç kaldık yetişebilmek için neyapmalıyız. bilgi verirseniz çok çok sevinirim.

    UŞAK/ULUBEY/OMURCA

  10. inamaz said

    s.a

    fedayi kardeşim ayakta durmak farzdır.Kıyamda ellerini bağlamamak farz değildir sen istersen ellerini her iki yanda da namaz kılabilirsin. Elleri bağlamak sünnettir.Önemli olan kişinin yönünü kıbleden çevirmemesidir.Eğer namazının fasih olduğunu düşündürüyor şahsı tereddütte bırakmıyor ise her iki şekildede namaz eda edilebilir.

    selametle

  11. inamaz said

    s.a
    Fatih kardeşim şayet kişi cemaatle olan namazına biriki rekat geç kalmış ise namazına cemaatin kaldığı yerden hocaya uyarak devam eder.hoca selamını verdikten sonra geç kalan kişi selam vermeden tekbir getirerek geç kaldığı rekatları eda eder.

    selametle

  12. baran said

    çok güzel olmuş inşallah sizde namaz kılıyorsunuzdur…kılmıyorsanız ayıp ettiniz….sdsds

  13. irfan said

    selamun aleykum allah herkese kılmış olduyu ve yapmis oldugu ıbadettlerı kabul buyursun ve herkesten razı olsun saygılar

  14. turgut said

    sasa

  15. ruken said

    Ben bu site hakkında bilgi almak istiyorum ögrewtmenimiz istedi o yüzden

  16. ruken said

    ben arastırma ödevi icin bu gerekli

  17. ruken said

    benim arastıma ödevim icin bu gerekli oldugu icin

  18. Ruken kardeşim..
    Evela mevla gayretini arttırsın,muvaffak eylesin..
    irtibat için imamhatipnamaz@gmail.com
    adresini kullanabilirsin
    dua ile

  19. keziban said

    merabalar ben namaza basladım ama namaz surelerı tam olarak bılmıyorum bunda en gereklı olan nelerdır butun namaz surelerını bılmek gerekıomu sızden cevap beklıyorum sımdıden tsk ederm

  20. inamaz said

    s.a
    Keziban kardeşim Allah mübarek etsin inşaAllah muvaffakiyetini artırsın ve kılmış olduğun her namazını hakkıyla eda edebilmeni nasip etsin.
    ilk kez başladınsa namazına ve eğer hiç bir sure bilmiyorsan veya ne kadar biliyorsan bildiğin kadarıyla öğrenene kadar namazını kılabilirsin çünkü namaz Allah’la konuşabilmektir ona daha yakın olabilmektir bunu sure bilmediğin için sakın şeytanın vesvesine gelerek o yüce makama çıkmaktan vazgeçme O senin bilmediğini O senin kalbini O sana şah damarından daha yakın sakın unutma!!!
    Allah razı olsun inşaAllah

    selametle

  21. keziban said

    tesekkur ederım oncedende kılıyordum ama bırakmıstım tekrar başladım inşallah sonsuza kadar boyle devam eder kusura bakmazsanız sıze bır sorum daha olacak ben calısıyorum calıstıgım ortamda erkek bayan karısık abdest almam içinde alacagım yer mesafe var eger erkek benı sacımı yada ayaklarımı gorurse abdestım bozulurummu?

  22. inamaz said

    s.a
    estğ. kezban kardeşim ne demek eğer yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bize (:
    bilindiği gibi bayanın tesettüründe el ayak ve yüz kısmı haram değildir. (takva olarak elbette saklanmasında fayda vardır.)
    Bir erkeğin bayanın saçını, ayağını görmesi o kişinin abdestini bozmaz.(bknz.abdesti bozan şeyler) Ama biz yinede üzerimizdeki nuru azaltmamak içimize vesvese düşmesine izin vermemek adına görmemelerine daha bi dikkat edelim.

    selametle

  23. keziban said

    s.a
    acaba rüyada namaz görmek bizi namaza davet edilmesimi oluyor camiide namaz kılmak vede cenaze namazı kılmak kotumu acaba sımdıden tsk ederim.

  24. inamaz said

    a.s

    s.a

    kezban kardeşim elbette bu konuda tabir yapamayız ama namaz görmek güzeldir(: önemli olan senin o rüyanı nasıl yorumladığındır.Emin ol boş yere görmemişsindir o rüyayı.
    camide ve cenaze namazı kılmak elbette kötü değildir hatta bilakis çok güzeldir.camide kılmak kişiye farklı bir huzur ve huşu verir bu hazzı eğer imkanın varsa camide kılmak gibi kaçırmamak gerekir cenaze namazıda bayanlar için farz değildir(erkekler içinde değildir bunun bazı kıssaları vardır bunun için bknz. cenaze namazı sitemizde mevcuttur.)ama kılınmasında fayda vardır şayet kılma imkanın varsa kurallar çerçevesinde kılabilirsin bunların eksisi değil artısı vardır.
    selametle

  25. keziban said

    yardımlarınız için çok tesekkur ederim içimi rahatlattınız sitnize hergun giriyorum v bilmedigim konuları ogrenmeye calışıyorum sizlere başarılar dilerim allaha emanet olunnnn

  26. keziban said

    a.s
    gene sorum olacak benım artık kusurama bakmayın benım vucumda yara var surekli sıvı akıyor bunda abdest bozulması oluyormu?bırde kılamadıgım namazları farzlamak bır andamı yoksa vakıt vakıt kılmakmı daha dogru tsk ederim

  27. ayşe said

    ya güzelde biraz daha açık yazsalar mesalavacipleri sünnetleri namazın adabı gibi yani

  28. ayşe said

    ya güzelde biraz daha açık yazsalar mesala vacipleri sünnetleri namazın adabı gibi yani

  29. inamaz said

    s.a

    keziban kardeşim sakın bu şekilde düşünmeyin bu bloğun açılış sebebi elbette birilerine faide sağlayabilmektir.Sizlere bi faydamız oluyorsa inanın çok mutlu oluruz.

    sorunuza gelince bilindiği gibi abdesti bozan şeylerden biriside vücuttan çıkan kan irin gibi şeylerdir.Bu vücutta herhangi bi rahatsızlıktan dolayı sürekli akıyorsa bu özüre girer Özür sahibi olan kişilerin ibadetlerini yerine getirebilmeleri için dinimiz birtakım kolaylıklar sağlamıştır. Özürlü kişi her namaz vakti için bir abdest alarak o vaktin bitimine kadar aldığı abdestle istediği kadar ibadet yapabilir. Ancak özrün dışında abdest bozan başka bir durumun meydana gelmemesi gereklidir.
    Abdest bozan başka bir halin meydana gelmesiyle veya namaz vaktinin çıkmasıyla birlikte abdesti bozulur. Giren vaktin namazını kılmak için abdestini tazelamesi gerekir.

    (sağlık açısından bu tarz şikayetleri olan kişilerin doktora başvurmaları gerekir.)

    diğer sorunuza gelince;Keziban kardeşim toplu olarakta, ayrı ayrı da kılabilirsin önemli olan senin bir an önce bu farz borcundan kurtulabilmendir.Yalnız bilindiği gibi bir özür olmaksızın namazın kazaya bırakılması büyük günahlardandır.Namazı özürsüz kazaya bırakmanın günahı o namazı kaza etmekle kalkmaz, ayrıca tevbe etmek de gerektiğini biliyoruz.Kaza namazı 1)Günes dogarken
    2)Günes tam tepe noktasinda iken
    3)Günes batarken (Sadece o günkü ikindinin farzi kilinabilir) bu üç vakit dışında istediğin vakitte kılınabilir.

    selametle

  30. keziban said

    s.a
    namazla ılgılı olmayan sorularımızı nerede sora bılırız hocam burdan olabılırmı? sıze uygunsa tsk ederım

  31. inamaz said

    a.s

    s.a

    keziban kardeşim her daim yardımcı olmaya çalışırız isterseniz burdan isterseniz direk mail adresinden ulaşabilirsiniz artı bağlantıalr kısmında diğer bloklarımız mevcuttur oralardan da istifade edebilirsiniz Rabbim yardımcın/mız olsun (:

    selametle

  32. keziban said

    s.a
    konuya nereden girecegimi bilmiyorum.alevilikle ilgili sitelere girdim ama bazı konuları olumlu bazıları olumsuz geldi.benim evlenecegim insan alevi etrafa soruyorum sorun olurmu kımılerı gunah onların ıbadet sekılllerı farklı dıye ne yapacagımı sasırdım hocam yardım edersenız sevınırım şimdiden tsk ederim

    • utku said

      bende bir aleviyim benim dedemde imamdı zaten bizler 12 imam soyundan geliyoruz hz ALİ’DİR MÜSLÜMANLIĞI YAYAYANLARDAN biri ve dikkatinizi çekerim namaz kılarken camide öldürülmüştür böyle bir soydan gelenlere nasıl müslüman değildir dersiniz daha yazacağım çok şey var ama bu konular çok ince hala HZ ALİNİN camide öldürülmesini hazmedemeyen yasını tutan ve ibadetlerini camide değil evinde yapan insanlarımızda var ve sünni mezhebinde de oruç tutan tutmayan namaz kılan kılmayan vs… olmasına rağmen alevilere camur atılmasına ben anlam veremiyorum ayrıca burda sünni bir arkadaşıma namaza teşvik edip öğretende benim yapmayın biz hepimiz kardeşiz ayrımcalığa izin vermiyoruz sakın sizlerde teşvik etmeyin

  33. OĞUZ said

    namaz nasıl kılınır wat

  34. OĞUZ said

    aslında biliyorum sabah namazının nasıl kılındığını bilmiyorum an
    ladın sen onu

  35. inamaz said

    a.s

    s.a

    keziban kardeşim sormuş olduğunuz soru gerçekten çok ince bir detay bunda kendi düşüncelerimi elbette söyleyemem sizin için biraz araştırma yaptım buyrun isterseniz birlikte bakalım,

    “Müslüman bir hanım ancak müslüman bir kimse ile evlenebileceğinden önce müslümanı tanıtmamız lazımdır. Müslüman, İslam dininin bütün hükümlerini kabul edip hiç birisini reddetmeyen kimsedir. Yani namaz, oruç, zekat, hacc, abdest, gusül ve benzeri emirleriyle; katl, zina, içki, faiz ve benzeri nehiyleri kabul edip onlara inanan kimsedir. Ama zikredilen şeylerin tümünü veya bir kısmını kabul etmeyen kimse müslüman sayılmadığı gibi onunla evlenmek de caiz değildir. Evlenme vaki olduğu takdirde evlilik hayatı gayr-i meşrudur. Bunun adı ister sünni olsun, ister alevi olsun. Demek ki evlenmenin ölçüsü İslam’dır. Maalesef bugün yurt içinde veya dışında birçok müslüman hanım, durumu sormadan ve İslam’ın hükmünü öğrenmeden müslüman olmayan kimse ile evlenir ve kendini kıyamete kadar Allah’ın lanetine müstahak eder.”

    KAYNAK

    buyrun buda linki,

    http://www.sevde.de/Aile/yan1.htm

    burda SÜNNI BIR HANIM ALEVI BIR KİMSE ILE EVLENEBILIR MI?
    bölümüne bakabilirsiniz gerçi yazıyı buraya kopyaladım.

    yine aynı zamanda

    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1417

    burayada bi gözatmanızı istiyorum.

    Umarım size yardımcı olabilmişimdir.

    Yanlış yönlendirmekten Allah a sığınırım.

    Rabbim her zaman yardımcınız olsun ve hakkınızda hayırlı olanı versin inşaAllah

    selametle

  36. keziban said

    yardımlarınız için cok tesekkur ederim kafam karma karışık hata yapmaktan çok korkuyorum allahtan önce hayırlısını dilemek hersey için sagolun

  37. keziban said

    s.a
    bunlardan yola cıkılacak olursa hocam buyuk gunah alevi birisiyle beraber olmak ama hocam hz.ali peygamber efendımızın damadı degılmı bu nasıl oluyor hocam ne yapacagımı bılmıyorum bana sız kesın bı cvp verırısenız sevınıcem

  38. BUSRA said

    NEDEN BUKADAR KÖTÜLÜYORSUNUZ ALEVİLERİ ANLAMIYORUMM.
    NE KÖTÜLÜKLERİ VAR.
    ZORLA DEĞİL YA EVLENME OZAMAN

  39. busra said

    hepimizz Allahtan geldik Allaha döneceğiz.Rabbimizin bizi sınayacağı imanımız yaptıklarımız olacak.

  40. beste gümüş said

    Allah’ım herkesin dualarını ve dileklerini kabul edecektir ama tek şart inancın kaybolmaması herkese sevgiler

  41. emine said

    selamin aleyküm,

    bu aralar kendimle savasiyorum, namaza baslamak istiyorum. ama vaktinde kilamiyacam diye korkuyorum, yani 7.30 da ise gidiyorum 17de isten cikip eve gidiyorum.ama haftanin üc gününde isten sonra 17 den sonra hemen okula gidiyorum eve anca 21.30 da variyorum. simdi bazi günleri “kaza” namazi kilmam lazim, öylemi? ama saatinde kilmamak günah eyilmi?

    bana geri yazarsaniz sevinirim.
    saygilarimla emine

  42. naz said

    namazlardan teveccüh namaz borcun varken kılınırmı????

  43. HAKKI said

    Selamunaleykum hocam benim sorum namazla ilgili değil fakat izninizle sormak istiyorum. Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem nikahın şakası olmaz diye buyururken, günümüz alimleri resmi nikah geçersizdir diyor. aydınlatırsanız sevinirim. tesekkür ederim

  44. emine said

    selamunaleykum
    bi sorum olacakdi

    bi ölünün arkdasindan neden helva yaparlar:

    bu okudugum dogrumudur? :

    “Eskilerde ölü evine taziye dileklerini, bildirip acıyı paylaşmaya çok insan gelirmiş. Türk misafirperverliği sözkonusu. Gelen insanlara içinde bulunulan acının yanında, ölen insanın ruhuna gitsin, yiyenler rahmet okusun diye tatlı ikram edilirmiş. Yokluk içinde yapılacak en uygun tatlı irmik helvasıymış. Bu alışkanlık böyle devam etmiş. Kandillerde de yapılır, konu komşuya daığtılırmış. Belki irmiğin bereket sembolü de vardır.”

  45. nevzat said

    namaz kıldığımda çok mutluydum

  46. isimsiz said

    siteniz cok guzel fakat madem sorulari cevaplamayacaksiniz neden sorma imkani taniyosunuz. tesekkür ederim.

  47. ceza_rap_fan_club@hotmail.com said

    iyiydi dostum

  48. kusura bakmayin site sahipleri yaptigim biraz kabalik olacak ama.. siz bu siteyi hazirladiniz madem arasira bir göz atsaniz nasil olur acaba.. sitenizi gelistirmek istediginizi yazmissiniz fakat oldugu yeri muhafaza etseniz bu bile yeterdi.. sorulmus olan sorular, yapilmis degerlendirmeler var. fakat bunlardan haberiniz yokmus gibi geliyor. madem bir site hazirladiniz lütfen sahip cikiniz. eger yok olup gitmesini istemiyorsaniz tabi.. yorumlarimizi rahatlikla belirtebilme imkani sagladiginiz icin de tesekkur ederim. hayirli gunler…

  49. buraya hergun bir elestiri mesaji gonderecegim. belki birgun okursunuz.. insanlar sitenizi gormus begenmis yorum yazmis soru sormus. sizse hic orali olmuyorsunuz. cok teessuf ederim. bu arada sunu belirtmek isterim. hemen üstte yazi yazmis bulunan isimsiz de benim. saygilar….

  50. melodi said

    sitenize ilk kez bugün girdim oluşturanlardan yardimcı olanlardan allah razı olsun biz gençlerin böle sitelere ihtiyacı var bence

  51. melodi said

    benim bir sorum olucak size hanımlar özürlü günlerinde oruç tutulmaz diye düşünüyorlar ama ben allah kabul ederse orucumu bırakmıyorum o günlerdede tutuyorum sizce benim yaptığım yanlışmı?allaha emanet olun

  52. gizem said

    herkeze selamlar ya ben namaza yeni başladım sadece farzları kılıyorum süünetleri kılmasam olurmu ya rica edersem biriniz cevap yazabilirmisiniz şimdiden teşekürler

  53. saadet said

    s.a allah hepinizden razi olsun merak ettigim bi cok sorunun cevabini aldim ama benim bi sorum var NASIP ;KADER: KISMET ücünun arasindaki fark nedir.simdiden allah razi olsun

  54. [...] FARZ VE SNNETLERi Namazn Farzlar Namazn Farzlar Namazn farzlar onikidir. Alt farz, namaza balamadan evvel, alt farz da [...]

  55. ali can said

    önce selamünaleyküm ben bir aleviyim ve insanlar alevileri yanlış tanıyorlar benim dedem cami hocasıydı biz namazla ibadetle yetiştik yani ailem namazında niyazında tabiki bunun alevilikle bi alakası yok elham dürillah hepimiz müslümanız ama çok cahil insanlar var hala kim olursa olsun allaha inanmayan ibadet etmeyen kafirdir onun için alevi ayrımı yapmak ta insan ayrımı yapmakta günahtır yok aleviyle evlenilmezmiş bu allah katında günahtır ne biliyosun o insanın ne olduğunu parayla imanın kimde olduğu belli olmaz hepimiz kardeşiz önemli olan müslüman olmak ve şartlarını yerine getirmek bikaç kendini bilmez aleviyim namaz kılmam oruç tutmam dediyse bu alevi olamaz zaten her namaz kılmayan ibadet etmeyen alevimi yani böyle bişi yok biz h.z.ali soyundanız ya allah ya muhammet ya alidiye dua ederiz peki ne fark var şu durumda kısaca herkim olursa olsun insanlara namazı orucu ibadeti aşılayalım kardeşlerim sen şöylesin sen böylesinle olmaz hepimizin gideceği yer aynı unutmayalım şimdiden allah razı olsun hepinizden.

  56. ali can said

    bütün islam aleminin berat kandili mübarek olsun alican

  57. simsek23 said

    genel olarak bazı şeyleri cevaplamak isterim herkes kendine düşeni alabilir.öncelikle şunu söylemek gerekir.hepinizin aradığı soruların cevapları başta kuran ı kerim olmak üzere ilgili fıkıh kitaplarında mutlaka mevcuttur.sorular kafamıza takıldıkça okumamamız şart.en güzel çözüm budur.eminimki okudukça istediklerinizden fazlasını bulacaksınız.özellikle kuranı kerimi mutlaka herkesin en az bir kez türkçesini okumasını isterim.

  58. simsek23 said

    namaz konusunda;namazlarımızı mümkün olduğunca zamanında kılmamız gerektiği açıktır.farzları ve sünnetleri ile.yeni namaza başladıysanız ilgili namazın ardından her seferinde kılmadığınız son namazın farzına niyet ederek bir farz kılmanız gerekir.örnek:sabah namazını sünnet ve farzı kıldıktan sonra arkasından ”niyet ettim son kalan sabah namazının farzını kılmaya”diyerek kılmadığınız sabah namazının farzını ekleyebilirsiniz.istediğiniz kadar ekleyebilirsiniz.bütün vakit namazları için bu geçerlidir.taktir edersinizki namaz konusunda en öncelikli ve önemli şey farz namazı dır.farz borcu varken diğer namazlara yönelmenin doğru olamdığı bildirilir.

  59. simsek23 said

    gerçekten çok yoğun çalışanlar veya örneğin öğle namazı için süneti kılacak vakti olmaynlar sadece farzlarını kılabilirler.ama güzel olan ve tavsiye edilen hepsini kılmaktır.sonuçta islam kolaylıklar dinidir.bahsettiğim durumlarda sadece farzını kılanların namazınıda allah kabul edeceği umulur.niyetimizi sağlam tutalım yeterli.allah eksikliklerimizi ve hatalarımızı örtecektir.

  60. simsek23 said

    bayanlar özürlü günlerinde oruç tutamazlar.o günlerini sonradan kaza yaparlar.özürleri bittikten sonra normal oruca dewam ederler. saygılarla

  61. simsek23 said

    emineye cevap:kendinle savaşmana gerek yok kardeşim biliyorsunki kılamadığın zamnları kaza yapabilirsin.yanı namazı kılamadım şansımı kaybettim diye bişi yok müsait olduğun ilk anda kazasını kılabilirsin.tabi zamanında kılmak en güzelidir ama imkanın yoksa yapacak bişi yok kaza yaparsın olur ve allah abol bol dua et inş dua ve ibadetlerinizi kabul edecektir.kimse acaba olurmu olmazmı dememeli sadece ihlasla yolumuza devam ederken dediğim gibi başta kuran olmak üzere kitaplara sıkı sarılmalıyız zira her an interneti bulamayabilirsiniz ama kitaplar her an yanınızda olacaktır. herkese saygılar allın yardımı hepimizin üzerine olsun.slmlar

  62. osman said

    ödevime çok yardımcı oldu teşekkürler…herkesn bayramı mübarek olsun

  63. emine kibarcık said

    ödevimi buradan yaptım cok tesekkür ederim bu siteye emine kibarcık byr

  64. hacer said

    sağoLun Kim YapTıysa ÖdeVimi YaPduMmM…

  65. hacer said

    hacer’den alican’a===arkadaslar ali doğru söylüyor kim alevi kimi kürt…kürtlerin bazıarı öle iyilerdirki size bile iyilik yap der namaza düşkündür..ha alevilerde öyle ben alevi değilim elhamdrüllah müslümanım…herkes müslüman biliyosunuz.erkekler asker olcak ppk askeri değil türk millleti koruyumup şehit olacaklar…ve bu ölümsüzlük ve allah’ın emri olucak

  66. erol said

    süper bi site bulamasdim bu site olmasadi 0 alçadim ben saolun war olun arkikerr

  67. erol said

    sexy bi site

  68. erol said

    sa bebekler adim erol bu siteye minnettarim msnem supercars_erol>windowslive.com eklemei unutmain bkliom bebeklerimm!!!

  69. erol said

    SXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  70. erol said

    YETMİŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞ ALMİNA SENİİ ÇOOK SEVİYORUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM BÜTÜN DÜNYA DUYSUNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

  71. bir kişi said

    bu benim performans ödevimdi…bu sitenin yapımına katkı sağlayan herkese teşekkürler:)

  72. nene

  73. taha said

    :D:D:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:ÖN:ÖN:ÖNÇ:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:ÇÇ:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:Ç:ÇÖN:Ö:JHJHJJJJJJ::J:J:Ö:Ö:Ö:Ö:

  74. Çok güzel bir site kurmuşsunuz allah sizden razı olsun.Acaba farz dışında yapılan ibadetlerimiz nelerdir.Konu hakkında detaylı yardımcı olabilirmisiniz.ŞİMDİDEN ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR

  75. yasmin said

    sitenizi çok beğendim çok işime yaradı teşekkürler

  76. hüsna said

    allah razı olsun sizdenn

  77. hüsna said

    arkadaşlar bende aranıza katıldımmmmmm

  78. ümit said

    s.a ben namaz kılıyorum fakat bi türlü tahhiyat oturuşu yapmakta zorlanıyorumm nasıl oturabilrm yardım ederseniz çok sewinirim

    selametle

  79. tamer said

    tşşkrler bu siteden çok yararlandım…

  80. tamer said

    tşşkrler bu site den çok bilgi aldım

  81. snane said

    tşkürler

  82. selin06 said

    selamun aleyküm.çok kafama takılan beni çok rahatsız eden bir konu var.bundan 4 sene öncesine kadar yurtdışındaydım.kul hakkını kafama takmazdım.yanlış anlaşılmasın hırsızlık falan gibi şeyler şükürler olsun yapmadım.ama bazen ödeyemediğim ve bıraktığım ufak tefek de olsa borçlarım oldu.sonra türkiyeye döndüm.Allah (cc) her günahı affederim ama karşıma kul hakkıyla gelme diye buyurduğunu biliyoruz.şimdi o borçları ödeme gibi şansım yok.bilerek bilmeyerek işlediğim günahlarıma tevbe ettim.namazımı da 5 vakit aksatmadan kılmaya çalışıyorum.Rabbim kabul etsin inşallah.üzerime ne şekilde olursa olsun kul hakkı geçirmemeye çalışıyorum artık.ama eskiler ne olacak :( bu beni çok üzüyor.her namazımdan sonra dua ediyorum.bu kul hakkı affedilmez mi şimdi :(

    • sergen said

      borclarini odemedigin kisileri ara ve hakkini helal etmelerini iste bu yeterli olur. kul hakki en buyuk gunahlardan biridir zaten namazini kiliyorsan ibadetini yerine getiriyorsan yaptiklarinin pismanligi icinde isen emin ol ki dogru yoldasindir. onlardan helallik iste

  83. cicek said

    benim anşlamadığım bi nokta var biz namaz kılarken bi nevi rabbmizle konuşuyoruz ama sureler arpca olduğu icinezbere dayalı okuyoruz oysa araplar okuduklarını anlyarak kılıyorlar anlayarak okumak daha icten olur gibi geliyor tamam insanlara nasıl gönderilirse öyle okumak daha doğruymuş amam yinede keşke anlayabilsem türkce olarak okusam diye düşünüyorum..benim gibi düşünene varmı?…

  84. ebru said

    sınav için araştırıyorum iyi oldu

    • utku said

      bende bir aleviyim benim dedemde imamdı zaten bizler 12 imam soyundan geliyoruz hz ALİ’DİR MÜSLÜMANLIĞI YAYAYANLARDAN biri ve dikkatinizi çekerim namaz kılarken camide öldürülmüştür böyle bir soydan gelenlere nasıl müslüman değildir dersiniz daha yazacağım çok şey var ama bu konular çok ince hala HZ ALİNİN camide öldürülmesini hazmedemeyen yasını tutan ve ibadetlerini camide değil evinde yapan insanlarımızda var ve sünni mezhebinde de oruç tutan tutmayan namaz kılan kılmayan vs… olmasına rağmen alevilere camur atılmasına ben anlam veremiyorum ayrıca burda sünni bir arkadaşıma namaza teşvik edip öğretende benim yapmayın biz hepimiz kardeşiz ayrımcalığa izin vermiyoruz sakın sizlerde teşvik etmeyin

      • mert ateş said

        çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk iyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bunun sayesinde sınavdan 95 aldım kim yaptısysa solsun ondannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  85. sdsds said

    Heya! I understand this is somewhat off-topic however I had to ask.
    Does building a well-established blog like yours require a large amount of work?
    I’m brand new to blogging but I do write in my
    journal everyday. I’d like to start a blog so I
    will be able to share my experience and thoughts online.
    Please let me know if you have any kind of ideas or tips for brand new aspiring blog owners.
    Thankyou!

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

