Namaz bizi kılar.

Namaz dinin direğidir.

Namaz Kılmayanın 15 Sıkıntısı

Yazar inamaz Eylül 27, 2006

“Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

(Namazı özürsüz kılmayan kimseye, Allahü teâlâ onbeş sıkıntı verir.

Bunlardan altısı dünyada, üçü ölüm zamanında, üçü kabirde, üçü kabirden

kalkarkendir.

Dünyada olan altı azap:

Dünyada çekeceği azaplar:

1- Namaz kılmayanın ömründe bereket olmaz.

2- Allahü teâlânın sevdiği kimselerin güzelliği, sevimliliği kendine kalmaz.

3- Hiçbir iyiliğine sevap verilmez.

4- Duâları kabûl olmaz.

5- Onu kimse sevmez.

6- Müslümanların birbirlerine yaptıkları iyi duâlarının buna fâidesi olmaz.

Ölürken çekeceği azaplar:

1- Zelîl, kötü, çirkin can verir.

2- Aç olarak ölür.

3- Çok su içse de, susuzluk acısı ile ölür.

Mezarda çekeceği acılar:

1- Kabir onu sıkar. Kemikleri birbirine geçer.

2- Kabri Cehennem ateşi ile doldurulur. Gece, gündüz onu yakar.

Cehennem ateşi dünya ateşine benzemez.

3- Allahü teâlâ, kabrine çok büyük yılan gönderir. Dünya yılanlarına

benzemez. Hergün, her namaz vaktinde onu sokar. Bir an bırakmaz.

Kıyâmette çekeceği azaplar:

1- Cehenneme sürükleyen azap melekleri yanından ayrılmaz.

2- Allahü teâlâ, onu kızgın olarak karşılar.

3- Hesâbı çok çetin olup, Cehenneme atılır.)

Namaz kılmayanın ömründe, bereket olmaz. Ömründe, hayır ve menfaat

görmez. Ömrü çeşitli hastalıklarla, sıkıntılarla geçer. Ma’nevî huzûru

olmaz. Sahip olduğu dünyalıklar onu rûhî sıkıntıdan kurtaramaz

72 Yanıt to “Namaz Kılmayanın 15 Sıkıntısı”

  1. arafat demiş

    allahın selamı üzerinize olsun okuyanında üzerine olsun şu var zaten şu dünyada görüyoruz kılmayan insanları ıspatı aynen vuku buluyor insanda .. ama biz insanların ömrünü uzatırız mal mülk makam dünyalık veririz şüphesiz onların azaplarını artırır elem acı içinde cehenemde yanmaları içindir.. inan ve düşünen topluluk için allah ibretli ve açık açık söyler .. inanan insan için kurtuluş vardır …selamün aleyküm..

  2. bence namaz insanları tüm kötülüklerden koruyan huzur ve doğruluk getiren ve ebedi saadeti kazandıracak olan çok önemli bi yaşam şeklidir aslında hayatımızın olmazsa olmaz koşuluyken nefsin kuşattığı beyinlerimizin rehin alındığı bi çagda bizleri çepeçevre saran insanlık dışı düşüncelere mahkum ettiğimiz ve hayatımızdan kolayca soyutladığımız basit bi vücut hareketi haline gelen ve göstermelik yapılan bi olguya dönüştü….

  3. Özgür TORUN demiş

    arkadaşlar öyle büyük yılanlar gelir bilmem ne olur diyerek safsatalarla insanları ürpertmeyin lütfen..Allah herzaman affedicidir.korkulacak değil sevilecek yüce varlıktır.kim ki ölmüşte mezarda yılanların hışmına ugramısta tekrar dirilip bunları anlatıyor!!!!lütfen kendimize gelelim ve namazı sevgiyle önerelim

    • selim demiş

      selamin aleyküm,selam tüm dostlara.özgür torun arkadasa katiliyorum,bu gibi anlatimlarla insanlaribiraz daha uzaklastiriyorsunuz,müslümanlik da zorlama yoktur,herzaman tatlidil ve sevkat gerektirir dogrular insanlara böyle anlatilmalidir yoksa biride ordan derki kim öldüde dirildide bunlari anlatiyor.Bence bu anlatim müslümanligi zorlamaya sürüklüyor.selamlar

      • ali demiş

        kardeşim sana kimse zorla namaz kıl demiyor zaten sana namaz kılmazsan başına neler geleceğini söylüyor ayrıca hadis-i şerifin kaynağının bildirilmesi gerekir eğer ki Buhar-i Müslim, İmam Rabbani …. gibi büyük zatlar yazdıysa ve sen bunu yalanlarsan peygamberimizin hadisi şerifini yalanlamaktan dinden çıkarmaya kadar götürür.!!!!

    • Yasin Köse demiş

      Allah affedicidir. Bu lafın arkasına sığınarak vazifelerimizden kaçamıyız. Tamam Cenab-ı Hakk merhametlilerin merhametlisidir fakat bize buyurduğu emirleri yerine getirmek boynumuzun borcudur. Alah’ın selamı üzerinizde olsun…

      • rewk demiş

        Arkadaşlar “ALLAH affedici” diyorsunuz iyi,güzel ,doğrudur amma velakin sen üzerine düşen vazifeleri yapma ye ,iç gez dolaş diğer taraftan bişri de her şeyi yapmak için uğraşsın eeee ne olacak şimdi sen dünyayı zevkine ayırdın adam ALLAH için çalıştı.”Ölmeyecekmiş gibi dünya hayatı , yarın ölecekmiş gibi ahiret hayatı” adam buna uygun yaşaadı eşitmisin sen şimdi onunlka yok öyle 3 kuruşa 5 köfte Sen üzerine düşeni yap ondan sonra “ALLAH AFFEDİCİDİR ” DE. hAYIRLI geceler…

    • sf demiş

      Ey kendinden haberi olmayan gerizekalı arkadaşım!
      Sen kim oluyorsun da hadis-i şerif olarak geçen cümlelere safsata diyebiliyorsun?Senin kadar aptalını görmemiştim.Zaten görsem öldürürüm!

      • ADASDA demiş

        SF KARDEŞİM ,HAKLISIN HADİSİ ŞERİFTE VAR.SÖYLEYEN ARKADAŞLAR
        BİLMİYORLAR.SEN, ÖĞRETECEĞİN YERDE ÖLDÜRMEKLE TEHDİT EDİYORSUN.BENCE SEN KATLİ VACİP OLAYINI FAZLASIYLA KARIŞTIRMIŞSIN.
        ARKADAŞLARDAN ÇOK DAHA FAZLA HATA YAPMIŞSIN.EĞER HER BİLMEYENİ ÖLDÜRMEK CAİZ OLSAYDI,EN BAŞTA SEN ÖLMÜŞTÜN.SAYGILAR.

    • irem demiş

      Bunlar yazılan hadisler tabıkı hepsi olucaktır ama herkese degıl hakedenlere bırakın herkes korksun

    • gunay demiş

      Sen boyle dusinme Allah Seni bununla imtahana ceker

  4. onur kurt demiş

    arkadaşlar tek cülem olacak müslümanın hayatı namaz namaz namaz

  5. ayse demiş

    cok tesekkürler allah razı olsun

  6. aysu demiş

    özgür arkadaşımıza katılmıyorum ama sanırım tam araştırmıyor hiç kuranı kerim okudumu acaba o bizi bizden iyi tanıyo tabiki insanı sınava tabi tutuyo ona uyanı ödüllendirecek uymayanıda tabiki cezalandıracak bunlarla bizi korkutuyorki kulum belki dönerde bana yönelir af diler yine bizim için yani bütün bunlar nefsini tanımanı tavsiye ederim bunlar onun fısıltıları ama kendimize yazık ederiz arkadaşım.uyup uymamak senin elinde tabiki ama oldu biz günak işlemeye açık olalım oh nede olsa allah affeder deyip hataya devam olalım sinsice değilmi bu sence can buğaza dayansın nede olsa affeder ozaman diğerlerinin ne günahı var ki uykunun en tatlı zamanında namaza kalkıyor bi düşün ALLAH gönül gözünü açsın kardeşim biraz daha araştır.GÜZEL DÜŞÜN GÜZEL OLSUN HAYATINDAN ANCA O ZAMAN LEZZET ALIRSIN bediüzzaman..

    • önder demiş

      çok haklısın aysu abla dilerim mübarek tavsiyelerini dikkate alırrr..

    • Ahmet İnce demiş

      “””NAMAZI SEVGİYLE ÖNERELİM””” diyor Özgür arkadaşımız. Buna katılmıyorum demek olmaz… Yüce Kur’an-ı Kerim’den pek çok ayet mealini insan okuduğunda o mükafatları, o güzelliği görünce insanın içi huzur buluyor

      İŞTE O AYETLER niye yok namaza teşvik edilen bir sitede?

  7. HATİCE demiş

    BEN 14 YAŞINDA KIZ ÇOCUYUM BEN BAZI SURELERİ BİLMİYORUM AYRICA NAMAZIN HAREKETLERİNİ DE BEN NASIL NAMAZ KILA BİLİRİM VE HAREKETLERİ NASIL ÖRENE BİLİRİM HEE BU ARADA BU YAZDIKLARINIZ İÇİN ALLAHRAZIOLSUN

  8. kadir kara taş demiş

    allah epimizi korusun allah epimiz peygambere komşu eylesin işşalla allah epimizi doru yola koysun inşallah amin deyin cünkü amin demek mühür basmış gibi olur onun icin birdah allah bizi bizi doru yola koysun inşallahamin ey yeri göhü yaradan allah bizide af et biz sapıtırız bazan kudururuz bazanda cılgınlık yaparız bizi afhet allahım. kadirkarataş .edirne keşan selahmun ehleykum.

  9. ALİ KARA TAŞ demiş

    ben ali kara taş allah bizi korusun cehennem ateşinden mahfaza eylesin inşahla allah epimizi kabir azabından muhafaza eylesin amin allah epimizi korun iyi amellerle süzlesin inşallah amin erkezi korusun selahmun aleykum edirne keşan ali kara taş

  10. Murat demiş

    Allah Razı Olsun

  11. deniz demiş

    Korkular la değil de ,rahmetini ve şefkatini tanıtarak Allah’ı ve ibadetleri sevdirmek daha etkilidir …Sevgi ve saygı ile yapılan ibadet gönüllü ve kesintisizdir…Korku ,reddetmeye vardırır..Çocuklarımız için özellikle.Lütfen ,sevdirelim.Allah bizi cezalandırır aksi takdirde.

  12. ibrahim demiş

    müslümanız ellhamdülillah ama ne yapıyoruz kardeşlerim alla için içimiz bir fitne fesatlık almışş gidiyor
    yok şunun malı çok yok şu şunu almış nben neden alamayacakmışımm allahım yardımcımız olsun ne diyeyim bunu hazırlayanlardan allahım razı olsunnn ….

  13. rukiye demiş

    Allah razi olsun paylasimdan dolayi.Hadisin kaynagini merak ettim ogrenebilir miyim? bir de hadis aktarirken kaynak belirtirsek hem daha guvenilir hem daha yararli olur.Buna ihtimam gostermeliyiz.

  14. selim demiş

    Hepinize selamlar.Bence calismakda,vatana millete hayirli evlatlar yetistirmekte,insanlara yardimetmekte ibadettir.Herseyden önce insanin niyeti önemlidir.Icimizde öyle insanlar var ki allahin adiyla müslüman kardeslerini kandirip onlari menfatleri icin kullaniyorlar.Allah onlara yardim etsin,dogru yolu bulmalarina yardimci olsun.Belki bu sitelere girerlerse birazda olsun yollarini düzeltirler.

  15. [...] [...]

  16. zehra demiş

    ben namaz kilmiyodum ama simdi baslicsam allah izin verirse insallah

    • Ahmet İnce demiş

      Ablacım ayet hadis-i şerif ve kesin güvenilir fetvalar dışında ne görürsen iyice bir düşün derim.
      Namaza gelince. Zaten gün içerisinde insan elini yüzünü ayağını yıkıyor, ağızınıburnunu çalkalıyor sadece başına niyet koymuyor vebunları sıra ile yapmıyor :)
      Sünnetleri küçümsemek için değil kolaylaştırmak için diyorum
      Namaza Sadece farzlarla başlarsın
      Abdestte 3 kere yıkamak sünnet 1 keresi farzdır.. Çok eziyet geliyorsa 1 kere yaparak kendini alıştırırsın
      Derken bir bakmışsın her şeyi en güzeliyle yapmışsın ve kendini camide bulmuşsn :)

      • uğur kutsal demiş

        Bazı Hadis-i Şerifler sadece dinimizin zor bir din olduğunu, Müslümanlığın çok zor acımasız, Tutarsız, Uyulması zor olarak gösterebilmek (tabiki öyle değil) amacıyla Bizzat diğer dinlere mensup veya dinsiz kişiler tarafından uydurulmuştur. islam dini her işi kolaylaştırılmıştır.Umarımki Allah C.C. namaz kılmayanlara değil sadece bir kez gönlünden Allah C.C. geçirmiş insanlara bile sorgusuz sualsiz cennetin kapılarını açar.
        Ahmet bey yorumlarınız için teşekkürler.
        Mekanınız Cennet olsun

  17. kirikhanli TANER demiş

    Arkadaslar burda insanlara NAMAZ KILMALARI icin cok baski yapiyorsunuz. bu yazdiklarinizin cogu KURAN-I KERIM de yok. hem dinimizde zorlama yok diye bir sözle hic tanistinizmi.
    lütfen insanlari namaz kildirmak istiyorsaniz korkutarak degil güzel olan seyleri anlatarak ikna edin.
    ne yani ben namaz kilmiyorum diye benim hicbir DUA”m veya tuttugum ORUC kabul olmayacakmi?? böyle yaparak insanlari kötü olmaya zorluyorsunuz.

    • Ahmet İnce demiş

      Namaza gelince. Zaten gün içerisinde insan elini yüzünü ayağını yıkıyor, ağızınıburnunu çalkalıyor sadece başına niyet koymuyor vebunları sıra ile yapmıyor
      Sünnetleri küçümsemek için değil kolaylaştırmak için diyorum
      Sadece farzlarla başlarsın
      Abdestte 3 kere yıkamak sünnet 1 keresi farzdır.. Çok eziyet geliyorsa 1 kere yaparak kendini alıştırırsın
      Derken bir bakmışsın her şeyi en güzeliyle yapmışsın ve kendini camide bulmuşsn :)

    • ali demiş

      kardeşim siz bu kadar safmısınız peygamber efendimizin söylediği sözle(hadis) ve yaptığı hareketler(sünnet) vardır bunlara inanmıyorsanız dininizi bilmyorsunuz!!!

  18. ozan demiş

    “sizin dininiz size, benim dinim bana” !

  19. [...] [...]

  20. ebru demiş

    bu güne kadar namaza bir başladım bir bıraktım.ne oldugunuda anlamadım.ama bizi korkutarak ikna etmeyiniz.tekbir alırken bile geç kaldım artık diyorum içime sinmiyor.35 yaşndayım.geçmiş namazlarımı nasıl telafi ederm.kendimi köşeye sıkışmış gibi hissediyorum.

    • Ferman YK demiş

      değerli ablacım korkutmak degıl ama gercek olanlarda bu…
      insanlar bunları bılmelılerkı daha sonra bılmedık duymadık demesınler…

      saygılarımla

    • ugur demiş

      abLacım tevbe Et aLLah Bagışlayandır bin kere tevbenı bozmus olsanda geL Bızım dergahımız umutsuzluk dergahı degildir hz. mevlananın sözu Evet bu yılan olayıda gercektir iş işten gecmeden gelın hep beraber cennete yuruyelım aLLah rızası için namaz kılın

    • Ahmet İnce demiş

      Ablacım ayet hadis-i şerif ve kesin güvenilir fetvalar dışında ne görürsen iyice bir düşün derim.
      Namaza gelince. Zaten gün içerisinde insan elini yüzünü ayağını yıkıyor, ağızınıburnunu çalkalıyor sadece başına niyet koymuyor vebunları sıra ile yapmıyor :)
      Sünnetleri küçümsemek için değil kolaylaştırmak için diyorum
      Sadece farzlarla başlarsın
      Abdestte 3 kere yıkamak sünnet 1 keresi farzdır.. Çok eziyet geliyorsa 1 kere yaparak kendini alıştırırsın
      Derken bir bakmışsın her şeyi en güzeliyle yapmışsın ve kendini camide bulmuşsn :)

      • Ahmet İnce demiş

        Cümle eksik olmuş gibi oldu… NAMAZA sadece farzları ile başlayarak kendini alıştırırsın dedim

  21. sevil demiş

    namaz dini direğidir mesela bir evyapıyoruz kolun koyuyoruk koymasak ev sağlam olmaz işte namazda dinin direğidir.tüm arkadadaşlara namazı tavsiye ediyorum.

  22. ugur demiş

    ArkadasLar Lütfen namaz kıllalım llah rızası için belki kedi kendinize dusuneceksiniz ben dogru dındemıyım dıye ewet muslumansanız dogru dındesınız acın kuranı okuyun en son din muslumanlık dını en son peygamber ise hz. muhammed S.a.v dir namaz ise size cok zor gıbı gelır ama cok kolaydır zaten basladınızmı namaza sureklı kılasınız gelıyor namaz boynumuzun borcu ama kılmam dıyorsanız kurandada belırtıldıgı gıbı sizler için azap vardır allah affederse kurtulursunuz cunku o cok merhametlı olandır ve bagıslayandır

  23. Ali riza demiş

    Allah hepimize namaz kilmayi nasip etsin Amin. Slmlr

  24. hatice demiş

    o boşluğa herkez düşer önemli olan allaha yalvarıp kalbine güvenip korkmadan allaha sığınıp diçin dünyaya geldiğimizi ve ahhirete ne götürüp hangi yüzle allahın karşısıa çıkıcağımızı öğrenmek ALLAH BİZ KULLARIN GÜNAHLARINI AFFETSİN

  25. vedat mete demiş

    selamin aleyküm merhaba müsluman ar<kADAŞLARIM<
    alalah hebimizin mekanını cennet eylesin kabiniz hizbirzaman ogüzel liğinden harın masın
    hep ama hep öyle kalsın selamın aleyküm

  26. garip demiş

    Ben ALLAH`in merhametini Annenin merhemetine benzetiyorum.Annemiz bizi seviyormu(Hangi anne sevmezki) ama bir yanlisimiz oldugunda dövmezmi en azindan sinirlenmezmi iste aynen olay bu rabbim hepimize önce kilmayi nasip etsin sonrada kildiklarimizi dergahinda kabül etsin amin

  27. İlhan demiş

    Bazı Yorumları Hayretler İçerisinde Okudum Açıkçası.. Hiç Duymadınız mı Okumadınız mı AHiret, Kabir Azabı vs.lerden.. Kim Burda Kimseye Zorla Namaz Kıldıracak İbadet Ettirecek Diye Birşey Yok.. Müslüman Müslümana Işık Tutmalıdır.. Burda Arkadaşlarda Uyarıyo Yol Gösteriyo Zorla Kıl Demiyor ki.. Şeytana Çok İyi Uyuyorsunuz.. Allah-u Teala Merhamet Eder Affeder Bağışlar Sözlerine Sığınarak.. Kendinizi Kandırmaya Şeytana Uymaya Devam Edin Siz.. Vesselam..

    Selam ve Dua İle..

    • atakan demiş

      birşey sormak istiyorum şimdi namaz kılmayana sevap verilmezse ozaman cehenneme mi gidecek?

      • evet fakat Allah dilerse cennete gider, her mümin cennete eni sonu girecektir fakat o cehennemin 1 günü bile belki binlerce yıllık acı gibi olacak o yüzden sonradan nasılsa girerim cennete diye düşünmemek lazım

  28. Sunay Çebi demiş

    N amaz kılmayanla bunu iyi okusun
    belki bir ders alır bundan.

  29. BUSE BUSE TATLIM YAĞMUR demiş

    ölümden çok korkuyorm her zmn aklımda namazımı 2 ay oldu kılmak istemiyorum bana yükmüş gbi geliyo bana yardımcı olabilirmisiniz:(

  30. Recep demiş

    Sahte hadislerin çokluğundan dolayı hadislere güvenemiyorum.Resulullah’ın ALLAH’IN sözünün ötesine geçer diye o değerli sözlerini neden kaleme aldırmadığını şimdi daha iyi anlıyorum.Her namaz vakti başımızda bekleyen büyük yılanlar……Herşey bu kitapta diyor Kur-an’ı Kerim’de…Ben bu kutsal kitapta hiç böyle şeyler okumadım.Haşa Hz.Muhammed(s.a.v.)’in de bu kitaba yeni bir şey ekleyeceğini düşünmek sapıklık geliyor bana.O zaman ben sadece ALLAH’ın kelamına ve ona uygunluğunu gene ALLAH’ın kelamını ezber edip anlayabileceğim hadislere inanmayı seçiyorum.Bunlar da da hiç büyük yılanları okumadım.ALLAH’ın böyle bir kelamı varsa sorgusuz sualsiz kabullenirim.Lütfen bana gösterin kardeşlerim.Ama gerisi insan hayalgücünün icadı…İşte bu korkular yüzünden ne eşşekmişim ki şu yaşıma kadar aynı yük duygusunu yaşadım, namazımı kılamadım, ve daha nice gereksiz korkular; dinimi yeterince yaşayamadım.Sonra bir gün Kur-an’ı Kerim’i okumaya başladım.Forumları,dini siteleri,din adamlarının yazılarını okumak yerine…ÇIKARDIĞIM DERSLERİ YAZIYORUM GÜNAHI BOYNUMA : İSLAM SEVGİ DİNİDİR.İBADETİM SIRF KORKUMDAN DEĞİL ANLAYARAK BİLEREK VE EN ÇOK DA SEVEREK OLMALI. ÇEVREMDEKİLERİ GÖRÜP BANA VERİLEN HER ŞEYE ŞÜKREDEREK,ALLAH’IN İZNİYLE GÖRDÜĞÜM HER CANLIYA ONU ALLAH YARATTIĞI İÇİN YARDIM EDEREK İHTİYAÇLARINI TEDARİK EDEREK OLMALI(İnsan kedi köpek kuş ağaç ayırmadan(kendimizi bişey sanmayalım diğer canlılar da ALLAH’ın mucizesi.)) Demek istediğim ibadetini, Dünya’daki hayatın gibi çıkarın üzerine kurarsan ki bu çıkar cennete gitme kaygısı azaplardan kurtulma kaygısı oluyor(bunun için namaz kılmak da beni rahat ettirmiyordu).Dünya da derdin nasıl bitmiyorsa işte o sıkıntın bitmez.Ama Dünya’daki hayatını ibadetine göre kurarsan sevgiyle yaşamaya başlıyorsun işte o paha biçilemez.Yani namazdan önce Kur-an’ı Kerim’i oku.ALLAH sana ne yapman gerektiğini, ve sıkıntılarının nasıl sona ereceğini tek bir satır atlamadan yazmış;)ARKADAŞLAR YAZDIKLARIM KENDİ TESPİTİM VE BAŞIMA GELENLER O KADAR MUTLUYUM Kİ SİZLE DE PAYLAŞMAK İSTEDİM BİR KUSURUM GÜNAHIM OLDUĞUNA İNANIYORSANIZ AFFOLA VE LÜTFEN KÜFÜRLE DEĞİL ALLAH’IN KELAMIYLA AYDINLATINIZ BENİ.

    • ali demiş

      kardeşim sen ne yap biliyor musun bunu en iyi açıklayan necip fazıl kısakürek o ve ben kitabında açıklıyor onu okuduktan sonrada mümin ve kafiri oku

  31. birsen demiş

    zaten dinimizi birinde yaşatmak için ona AlLah sevgisini Peygamber sevgisini aşılamaLıyız. KarşıLığı oldUğu için değil, onu yaradan mevlasını sevdiği için yapmaLı.

  32. serkan demiş

    yahu siz ne vicdansızsınız allah en büyük merhamet sahibidir bunu unutmayın .ben namaz kılyorum ama bütün müslümanlar için de günahkarda olsa dua ediyorum. müslümanlık sadece namazla değil önce güzel ahlaklı olucan

  33. Enver demiş

    Siz Allah’tan daha mı iyi biliyorsunuz kimin cennete kimin cehenneme gideceğini…Siz Allah’tan daha mı iyi biliyorsunuz kimin iyiliğine sevap verilip verilmeyeceğini. Şüphesiz o Allah herkesin yapmış olduğunun karşılığını verir. Ve o Allah en güzel şekilde yarattığı kullarına en güzel şekilde sahip çıkacaktır…

  34. asd demiş

    uydurmus uydurmus yazmis kim dedi sana bunlari allah mi ? boyle sacmaliklari yazin sonra islamofobia var deyin. rezalet.

    • Enver demiş

      Zaten bu zamanda moda oldu “-Peygamberimiz diyor ki….” Hz.Osman dönemindeki 500 Hadis şimdi oldu 5.000.000… Maun Suresinde riya ederek gösteriş yaparak namaz kılanlara lanet edilmiştir. İbadette samimi olmak zorunludur. Bizde 2 rekat namaz kılan şöyle insanlara havadan bakıyor. Zannediyor ki bir tek ben cennetliğim… Peygamber efendimizin aynı zamanda şu sözü de vardır ve bu gerçektir “-Kimse ibadetine aldanıp da cennete gideceğini düşünmesin” bu hadisi maun suresi de doğrular niteliktedir. Buhari ve Müslim de de mevcuttur. Burada insanlara namaz namaz diye dayatacağınıza Kur-an’ı Kerim’i anladığınız dilde okuyun deseniz. Öperim elinizi başıma koyarım. Ama yok bizimkiler hala Emevi dinini devam ettirme çabasında. Dini Kur-an’dan değilde uydurma hadislerle sözde ögretme çabasında. Peygamberimiz diyor ki -kim 5000 kez şu duayı okursa cennete gider. -kim 10000 kez bu duayı okursa ateş onu yakmaz. -kim bütün gününü camide geçirirse cennette köşkü olur. Bırakın bunları ya… Kendinize eziyet ediyorsunuz. Böyle birşey olabilir mi. O peygamber böyle bir garanti verebilir mi?

      • ali demiş

        kardeş uydurma olduğunu nerden biliyorsun araştırdın mı hemen suizanda bulunma

    • serpil demiş

      öncellikle selamun aleyküm arkadaşlar kuranı kerimlerde yazıo belki de doqrudur hemen suizanda bulunmayalım RABBİM gören gözeten o en iyisini bilen dir zaten

  35. ipek demiş

    namaz kılmayı kötü bulmuyorum ama ben namaz kılmıyorum. bizim kendimize göre ibadetlerimiz var ve onları yapmassak kötü şeylerin olacagına inanıyoruz ama bu namaz kılmakla ilgili değil. namaz kılmayı dediğim gibi kötü bulmuyorum ALLAH a inanıyorum fakat ben bizim ibadetlerime inanıyorum namaz kılmadığım için kendimi kötü bulmuyorum eğer namaz kılmamak kötü bişeyse neden diğer mezhepler var onlarında kendilerine göre ibadetleri var ben her zaman ALLAH ın yanında olacagıma ben iyilik yaptıgım sürece onun benı koruyacagına inanıyorum. Ancak görüyorum ki her ne kadar namaz kılarsanız kılın dinde zorlama yoktur yani insan istediği ibadeti yapabilir ama günümüzde bu imkansızlaşıyor.. ne demek istediğimi sanırım anladınız. yani bir insanın dini yüzünden yargılanması gerçekten saçma bişey. namaz kılmak ALLAH ın bize verdiği emirlerden doğru ama bunu kötü duruma sokanlar var asla size bişey demiyorum ama gerçek bu.

    • ali demiş

      kardeş hak mezhep itikatta 2 amelde 4tür bunlardada sadece ibadetlerde deil yapılışlarında farklılık vardır buda bu mezheplerin çıkmış olduğu yerlerin jeopolotik konumundan ve peygamber efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v.) bazı olayları karşısında imamların farklı görüş ortaya atmasındandır eğer ki mezhepleri inkar ediyosan kendin bir mezhep kurda görelim

  36. ipek demiş

    dedikleri gibii… herkesin dini kendine kimseye zorla karışamazsınız..

  37. dudu demiş

    ya ALLAHINIZI SEVİYOSANIZ DİN HAKKINDA YORUM YAPMAYIN ÇRKİN ÇİRKİN LAFLAR ÇIKIYO AĞZINIZDAN SİZE KİM DEDİ BU SİTEYE GİRİPTE OKUYUN NAMAZ KILMAYANLARIN CEKECEĞİ SIKINTILARI KİMSE KİMSEYE ZORLA İŞ YAPTIRMAZ KILMAYAN ARKADAŞLARIM CEZALARINI KILANLARDA MÜKAFATLARINI ALACAK RİCA EDİYORUM ALLAHIN HOŞUNA GTMEYECEK LAFLAR ETMEYİN…

  38. gunay demiş

    Allah Bizi korusun.cok etlilendim,korkdum,devamli kilsam bile kaza yapdigim oluyordu.Allah izi seytandan korusun.tesekkurler

  39. Mustafa Kurt demiş

    arkadaşlar Allahın bizim namazımıza haşa ihtiyacı yok bizim ona ihtiyacımız var namaz insana yaradanını hatırlatır abdest ise bedeni temizler şüphesizki allah iman edip iyi ameller işleyen kullarını baışlar ve affeder rabbim cümlemizi şeytenların ve şeytanlaşmış insanların şerrinden muhafaza buyursun

  40. Yağmur demiş

    Bencede herke namazini kilmasini gerek allahimiz boyle buyurmustur

  41. şeyma demiş

    öncelikle ALLAHIN SELAMI tüm müslüman alemlerine olsun selamun aleykum arkadaşlar ben bunu okuyunca çok etkilendim yüce RABBİM inşallah bundan sonra günahlarımızı affeder tabiki de biz RABBİMİZE karşı onun buyurduklarının yaparsak ona layık kul olursak ibadetlerimizi yerine getirirseekk

  42. zeyneep demiş

    ben namazları hep kazaya bırakıp kılıyorum allah affetsin bizi:((

  43. miray demiş

    çok teşekkür ederim kaç saat aradım bulamadım böyle bir şey ve buldum
    herkese namaz kılmasını dilerim

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

